کدخبر :290944 پرینت
22 بهمن 1402 - 09:19

افشای استفاده رژیم صهیونیستی از فناوری‌های هوش مصنوعی در تهاجم نظامی به غزه

با افشای استفاده ارتش رژیم غاصب صهیونیستی از نوعی فناوری نظامی متکی به هوش مصنوعی در تهاجم نظامی به غزه، گروه‌های مدافع حقوق بشر اعلام کردند که آمار بالای کشتار غیرنظامیان در نوار غزه نشان می‌دهد که باید نظارت بیشتری بر نحوه استفاده از این گونه فناوری‌های نوین در حوزه نظامی صورت گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، ارتش رژیم غاصب صهیونیستی برای اولین بار در تهاجم نظامی به غزه از نوعی فناوری نظامی که متکی به هوش مصنوعی است استفاده کرده است.

استفاده از این فناوری نگرانی‌ها را بابت استفاده از سلاح‌های خودکار در میان جنگ‌افزارهای مدرن پدید آورده است. یک مقام نظامی ارشد رژیم اسرائیل گفته است که از فناوری جدید برای انهدام پهپادها و بازسازی نقشه تونل‌های مورد استفاده حماس استفاده می‌شود. فناوری‌های جدید شامل دوربین‌های اسلحه که متکی بر هوش مصنوعی هستند می‌شود.

مقام‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی بر این باور هستند که جنگ غزه فقط چالش نظامی نیست و فرصتی نیز برای نیروهای نظامی این کشور محسوب می‌شود تا فناوری‌های نوین نظامی را در میدان نبرد آزمایش کند.

با این حال گروه‌های مدافع حقوق بشر بر این باور هستند که آمار بالای غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه نشان می‌دهد که باید نظارت بیشتری بر نحوه استفاده از فناوری‌های نوین نظامی صورت گیرد. یکی از مسئولان دیده‌بان حقوق بشر فناوری‌های نوین نظامی را مسئول برخی از کشتارها و رنج‌های تحمیل شده بر ساکنان غزه می‌داند.

بیش از ۱۵۰ کشور جهان ماه دسامبر گذشته از قطعنامه‌ای در سازمان ملل حمایت کردند که در آن از «چالش‌ها و نگرانی‌های جدی» پدیدآمده در پی تولید فناوری‌های جدید نظامی از جمله سلاح‌های متکی بر هوش مصنوعی و سلاح‌های خودکار سخن گفته شده بود.

نزدیک به ۲۸ هزار نفر غیرنظامی از زمان آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون در این باریکه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.