کد مطلب: 

290310

ببینید| اعلام نحوه شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولیدات محتوایی

رئیس مرکز ملی فضای مجازی نحوه شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولیدات محتوایی را اعلام کرد و گفت: ذینفع سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا در اولویت نخست مردم هستند که امیدواریم با ایجاد انگیزه، جهشی در تولیدات محتوا در کشور ایجاد کرده و شاهد منفعت تولیدکنندگان محتوا و ارائه دهندگان شبکه در این حوزه باشیم.
ببینید| اعلام نحوه شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولیدات محتوایی

به گزارش سیتنا، دکترسیدمحمد امین آقامیری با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان «سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» گفت: فعالیت های اقتصادی در هر زیست بومی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و در صورتی که مدل و نظام اقتصادی مناسبی برای آن طراحی شود، رشد و توسعه زیست بوم را به دنبال دارد.

وی افزود: اختصاص سهم و ایجاد درآمد از تولید محتوا برای مردم از دغدغه های ریاست جمهور بوده که با حمایت اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی در قالب طرحی دو فوریتی در صحن این شورا مطرح و نهایتا در جلسه روز گذشته به تصویب اعضاء رسید که تشریفات ابلاغ آن طی خواهد شد.

آقامیری تاکید کرد: ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا تاکنون برای ارایه دهندگان شبکه آورده مالی داشت که با تصویب این سند، مردم نیز در آن سهیم شده و در واقع تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل از بازدیدشان در فضای مجازی خواهند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سیاست ها و الزامات مشارکت در منافع بازدید تولیدات محتوایی، گفت: به طور مثال فردی که استاد دانشگاه و یا آشپز است، با بارگذاری محتوای خودش، در میزان درآمد حاصل از ترافیک مصرفی که سایر کاربران با بازدید از آن محتوا صرف می کنند، شریک خواهد شد.

آقامیری افزود: این سند به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده اما برخی از اعضای شورای عالی نکات جدیدی داشتند که مقرر شد با همکاری اعضای شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی بررسی شده و نهایی خواهد شد.

وی گفت: ذینفع این سند در اولویت نخست مردم هستند که امیدواریم با ایجاد انگیزه، جهشی در تولیدات محتوا در کشور ایجاد کرده و شاهد منفعت تولیدکنندگان محتوا و ارایه دهندگان شبکه در این حوزه باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان گفت: جا دارد از ریاست جمهوری و اعضای شورای عالی فضای مجازی که در جریان بررسی و تصویب این سند حمایت قابل توجهی از محتوای مردمی داشتند، تشکر و قدردانی کنم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-24 15:03

افزودن دیدگاه جدید