کد مطلب: 

290039

برنامه عربستان برای ساخت یکی از خاص‌ترین استادیوم‌های جهان

عربستان در نظر دارد ورزشگاهی فوق مدرن و مجهز به جدیدترین فناوری‌های جهان را در شهر قیدیه در نزدیکی ریاض به نام «محمد بن سلمان» احداث کند که می تواند نقطه عطفی مهم در روند دست‌یابی به اهداف چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰ باشد.
برنامه عربستان برای ساخت یکی از خاص‌ترین استادیوم‌های جهان

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، عربستان قصد دارد ورزشگاهی فوق مدرن و مجهز به جدیدترین فناوری‌های جهان را در شهر قیدیه در نزدیکی ریاض به نام «محمد بن سلمان» احداث کند.

از جمله فناوری‌های بکاررفته در این استادیوم می‌توان به سقف و دیوارهای متحرک، سیستم‌های پیشرفته کنترل دما و رطوبت و صفحات نمایش دیجیتال اشاره کرد.

طراحی این ورزشگاه به گونه‌ای است که بتواند میزبان انواع رویدادهای ورزشی، فرهنگی و سرگرمی باشد. قرار است این مجموعه ورزشگاه خانگی دو باشگاه مطرح الهلال و النصر نیز باشد.

این پروژه قرار است نقطه عطفی مهم در روند دست‌یابی به اهداف چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰ باشد چرا که به افزایش گردشگری، ایجاد هزاران فرصت شغلی، کمک به توسعه اقتصاد ملی و افزایش تعداد مورد انتظار سالانه بازدید از عربستان (از ۱.۸ میلیون به ۶ میلیون بازدید) کمک می‌کند.

چندی پیش محمد بن سلمان از راه‌اندازی طرح شهری قیدیه و برند بین‌المللی قیدیه خبر داد که در آینده نزدیک به برجسته‌ترین شهر جهان در زمینه سرگرمی تبدیل خواهد شد.

ورزش و فرهنگ قرار است به رشد اقتصاد و بهبود کیفیت زندگی در عربستان کمک کنند و این کشور را به یکی از ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان تبدیل سازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-01-17 11:00

افزودن دیدگاه جدید