کد مطلب: 

289341

انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

به دنبال موافقت مشروط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با افزایش تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی، اپراتورهای همراه نسبت به انتشار جداول قیمت قبلی بسته‌های اینترنت و قیمت جدید با احتساب افزایش 34 درصدی، اطلاع رسانی کردند، همچنین این اپراتورها نسبت به ارائه بسته‌های بلندمدت جدید اقدام کردند؛ اگرچه با اعلام رگولاتوری با اپراتورهای خاطی در افزایش قیمت بسته‌ها بیش از 34 درصد، برخورد قانونی خواهد شد.
انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

به گزارش سیتنا، اپراتورهای ارتباطی که طی ماه های گذشته درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنت را بارها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرده بودند و موفق به دریافت چراغ سبز از این سازمان نشده بودند نهایتا با امضای نامه ای به رییس جمهور خواستار افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت شدند.

آنها در این نامه عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال، عدم تناسب افزایش تعرفه با افزایش هزینه های نگهداری و توسعه شبکه در سنوات گذشته، کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها، افزایش نرخ ارز در سالیان گذشته، نبود منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در فناوری های جدید مانند اینترنت نسل پنجم و... را از مهمترین دلایل خود برای درخواست این افزایش دو برابری تعرفه اینترنت عنوان کردند.

از سوی دیگر طبق اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات زیر بار درخواست افزایش 100 درصدی نرفته و افزایش تعرفه زیر نرخ تورم را منوط به پذیرش شروطی از سوی اپراتورها در جهت افزایش شاخص های بهبود کیفیت شبکه کرد.

شروط پذیرفته شده توسط اپراتورهای ارتباطی به منظور افزایش کیفیت شبکه

مهمترین شروط پذیرفته شده توسط اپراتورهای ارتباطی عبارتند از:

۱- افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۲- افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۳- افزایش 30 درصدی میانگین  سرعت اینترنت در شش ماه آینده

در همین راستا، همراه اول و ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌هایی جداگانه نسبت به انتشار جداول قیمت قبلی بسته‌های اینترنت و قیمت جدید با احتساب 34 درصد افزایش هزینه، اطلاع رسانی کردند.

هشدار رئیس رگولاتوری به برخورد قانونی با اپراتورهای خاطی در افزایش تعرفه

دکتر امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرو افزایش تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی، در ویراستی نوشت:

‎هیچکدام از بسته‌هایی که تا دیروز در دسترس کاربران بوده نباید حذف شوند و بیش از ۳۴ درصد هم افزایش قیمت نخواهند داشت. با اپراتورهایی که از این دو اصل تخطی کنند حتما برخورد قانونی خواهد شد.

پیش تر هم حساب رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ویراستی پیرامون موافقت مشروط این سازمان با افزایش تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی، اعلام کرده بود:

هیچ بسته‌ی موجودی، مجوز حذف شدن ندارد و حداکثر افزایش قیمت این بسته‌ها حدود ۳۰ درصد است.

همچنین اپراتورها باید بسته‌های جدید و بلند مدت را در اختیار عموم مردم قرار دهند و به فوریت جدول مقایسه قیمت قبل و بعد بروزرسانی بسته‌ها را اطلاع‌رسانی کنند.

 ارائه بسته‌های جدید و متنوع اینترنت توسط همراه اول

 همراه اول با انتشار اطلاعیه‌ای از اصلاح قیمت بسته‌های اینترنتی و متنوع‌تر شدن این بسته‌ها خبر داد.

اپراتور اول تاکید کرد که این اصلاح قیمت هرچند با افزایش حداکثر 34 درصدی، لیکن پس از شش سال ثبات تعرفه و با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اخذ تعهدات در خصوص سرمایه‌گذاری و افزایش کیفیت شاخص‌های ارتباطی صورت گرفته است.

همراه اول در این اطلاعیه با اشاره به ثبات قیمت بسته‌های اینترنت همراه در شش سال گذشته، به بروز مشکلات جدی در صورت عدم اصلاح قیمت بسته‌های اینترنتی اشاره و تصریح کرده است که علی‌رغم فشار قابل‌توجه بار تورمی ایجاده شده در چند سال‌ گذشته، همراه اول، تمام توان و ظرفیت خود را برای نگهداری و ارتقاء شبکه ارتباطی به کار بسته، اما بی‌تردید، ثابت ماندن بیش از این قیمت بسته‌های اینترنت همراه، می‌توانست، به رکود صنعت ارتباطات و افت قابل‌توجه کیفیت شبکه ارتباطی بینجامد.

همراه اول، ساخت و تجهیز سایت‌های جدید، نگهداری و ارتقاء سایت‌های موجود و توسعه فناوری‌های جدید نظیر شبکه 5G را نیازمند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی دانسته و خاطرنشان کرده است که بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل فروش بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه تامین می‌شود.

افزایش هزینه‌های اپراتورها در حالی است که صنعت ارتباطات کشور نه تنها هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کند، که با شرایط سخت موجود، بار توسعه شبکه و انتظارات توسعه‌ای در این بخش را نیز بر دوش می‌کشد.

جدول مقایسه ای قبل و بعد از اصلاح قیمت‌ها به شرح ذیل است:

انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

همچنین با توجه به درخواست مشترکان، در تغییرات جدید، بسته‌های بلند مدت متنوع نیز به شرح ذیل ارائه شده است:

انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

اطلاعیه ایرانسل درباره اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت همراه

پیرو موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت همراه، ایرانسل با هدف شفاف‌سازی در خصوص این فرایند، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: پیرو درخواست اپراتورها برای اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت با توجه به عدم امکان سرمایه‌گذاری جدید به دلیل افزایش روزافزون هزینه‌ها، رگولاتوری به شرط سرمایه‌گذاری در بهبود شاخص‌های کیفی شبکه، با افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت همراه موافقت کرده است.

بر این اساس، فرایند اصلاح قیمت بسته‌های اینترنت همراه، با اعمال افزایش قیمت ۳۴ درصدی روی تمام بسته‌ها، از شب گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در حال انجام است.

این فرایند، برای برخی بسته‌ها کامل شده و برای برخی دیگر، همچنان ادامه دارد.

طی ۲۴ ساعت آینده، بسته‌های قبلی اینترنت همراه، با لحاظ افزایش قیمت ۳۴ درصدی و بدون تغییر در حجم یا مدت زمان، در کانال‌های مختلف مانند وب‌سایت، سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، کدهای دستوری و…، مجدداً در دسترس قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، با هدف پاسخ به نیاز مشترکان محترم و افزایش تنوع در فهرست بسته‌ها، بسته‌های پر حجم و بلند مدت جدیدی نیز به بسته‌های قبلی اضافه شده‌اند.

ایرانسل این آمادگی را دارد تا در صورت وجود هر نوع ابهام یا سؤال در خصوص حذف یا افزایش بیش از ۳۴ درصدی قیمت بسته‌ها، پاسخگو باشد.

همچنین جدول کامل تغییر قیمت بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل، به شرح زیر است:

انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

بسته‌های بلندمدت جدید جدول زیر نیز در اختیار مشترکان ایرانسل قرار دارد:

انتشار جداول قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورها بعد از افزایش قیمت 34 درصدی، به همراه بسته‌های جدید

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (4 رای)
سیتنا 1
2023-12-29 23:47

افزودن دیدگاه جدید