کد مطلب: 

288761

دیجیتالی شدن پزشکی برای تضمین زندگی سالم در استراتژی ازبکستان-2030

در حال حاضر دیجیتالی شدن پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان رواج یافته و طرح ایده دیجیتالی شدن موسسات پزشکی در استراتژی توسعه کشور «ازبکستان-2030»، معنای عمیقی به فعالیت‌ها و وظایف وزارت بهداشت داده و جایگاه این وزارتخانه ارتقا یافته است.
دیجیتالی شدن پزشکی برای تضمین زندگی سالم در استراتژی ازبکستان-2030

به گزارش سیتنا، طرح ایده دیجیتالی شدن موسسات پزشکی در استراتژی توسعه کشور «ازبکستان-2030»، معنای عمیقی به فعالیتها و وظایف وزارت بهداشت داده و جایگاه این وزارتخانه ارتقا یافته است. به هر حال، در زمانی که جهان به سرعت در حال تغییر است، استفاده گسترده از فناوری‌های دیجیتال به یکی از عوامل اصلی برای بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی تبدیل شده است. در حال حاضر دیجیتالی شدن پزشکی در بسیاری از کشورهای جهان رواج یافته و این موضوع گواه روشنی بر این امر است.

در واقع در سال های اخیر در حوزه پزشکی ازبکستان تغییرات و اصلاحات زیادی در حال انجام است. در این فرآیند، ابتکارات جدیدی در راستای معرفی و اجرای دیجیتالی شدن، یعنی پزشکی از راه دور ارائه گردید. هدف افزایش میانگین امید به زندگی جمعیت از 73 سال به 78 سال است. البته برای تحقق این امر تأمین سبک زندگی سالم اهمیت زیادی دارد. به منظور اجرای مؤثر این کار، میزان اعتبار تخصیص یافته به دارو در استراتژی دو برابر خواهد شد. تدابیری اتخاذ خواهد شد تا مرگ و میر زودهنگام ناشی از بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری‌های تنفسی به میزان 2.5 برابر کمتر و میزان بروز سل از 34 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت کاهش یابد.

در این راستا باید مصرف بیش از حد نمک را به 32 درصد، جمعیت با فعالیت بدنی ناکافی به 22 درصد و جمعیت سالمندان دارای اضافه وزن و چاقی را به ترتیب به 32 و 23 درصد کاهش داد. در بین کودکان زیر پنج سال تصمیم گرفته شد که درصد کاهش رشد، کمبود وزن و اضافه وزن به طور متوسط به نصف تقلیل یابد.

وظایف تعریف شده در راهبرد "ازبکستان - 2030" ، بخش مراقبت های بهداشتی را به سطح کاملا جدیدی ارتقا داده، سلامت مردم را تقویت نموده و به پرورش نسل جوانی سالم از نظر جسمی‌کمک می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-12-14 11:31

افزودن دیدگاه جدید