کدخبر :288585 پرینت
20 آذر 1402 - 09:03

دلایل کار نکردن تاچ گوشی آیفون

آماری که توسط شرکت اپل ارائه شده، نشان می دهد خرابی تاچ گوشی، اصلی ترین دلیل مراجعه کاربران برای تعمیر است.

متن خبر

گزارش آگهی/ بر اساس آمار رسمی شرکت اپل، 54 درصد از موارد خرابی اعلام شده به شرکت، به دلیل مشکل ال سی دی بوده. بعد از مشکلات مرتبط با ال سی دی، کار نکردن تاچ گوشی آیفون در رتبه دوم قرار دارد و شامل 23 درصد از دلایل این مشکلات می شود. شرکت اپل اعلام کرده است مشکلات تاچ گوشی می تواند تحت تاثیر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. به همین دلیل برخی از اصلی ترین عوامل را برای کاربران خود معرفی کرده و از آنها می خواهد مشکل را به درستی مشخص کرده و سپس نسبت به تعمیرات اقدام کنند. در این بخش قصد داریم برای شما دلایل کار نکردن تاچ گوشی آیفون را اعلام کرده و سپس نسبت به معرفی مرکزی مطمئن برای تعمیرات اقدام کنیم.

صفحه نمایش کثیف

شاید برای شما بسیار جذاب باشد که بدانید در ایالات متحده برخی از افراد به دلیل کثیفی صفحه نمایش به بخش تعمیرات آیفون مراجعه می کنند. آماری که توسط شرکت اپل اعلام شده است، نشان می دهد 7 درصد از مواقعی که افراد برای تعمیرات آیفون به این شرکت مراجعه می کنند، به دلیل کثیفی صفحه نمایش بوده و این مسئله سبب می شده تاچ گوشی کار نکند. این مورد برای بسیاری از ما ایرانی ها تعجب برانگیز است، ولی مشکل تاچ می تواند به این دلیل باشد.

آب خوردگی

علی رغم اینکه اپل اعلام کرده که گوشی های این شرکت در مقابل آب مقاوم هستند، ولی بر اساس تجربه باید بگوییم در صورت آب خوردگی ممکن است تاچ اسکرین گوشی آیفون شما با مشکل مواجه شود. بخش تعمیرات آیفون بیان داشته که نزدیک به 12 درصد از افرادی که برای تعمیر تاچ خود مراجعه می کنند، تحت تاثیر آب خوردگی بوده. اگر این عامل برطرف نشود، ممکن است به دیگر بخش ها نیز سرایت کند و مشکلات زیادی را ایجاد کند.

محافظ صفحه نمایش با کیفیت پایین

دلیل اینکه شرکت اپل اعلام کرده شما باید از محافظ های مناسب استفاده کنید، به علت صدمه زدن جنس های بی کیفیت به تاچ گوشی است. در برخی از موارد حتی این محافظ ها می توانند به عملکرد کلی گوشی نیز صدمه زده و زیان زیادی را برای شما ایجاد کند. از این رو بهتر است هنگام تهیه وسایل جانبی گوشی، دقت زیادی کرده و بهترین نمونه را برای موبایل خود خریداری کنید تا نیاز به تعمیرات آیفون نداشته باشید.

کثیف شدن پورت لایتنینگ

این مورد با معرفی گوشی هایی که از USB C پشتیانی می کنند، انتظار می رود به حداقل برسد، ولی باز هم می تواند برای برخی از دارندگان گوشی آیفون صدماتی را داشته باشد. اجسام بسیار ریز می توانند وارد بخش لایتنینگ گوشی شده و بر روی عملکرد صفحه تاچ شما صدمات زیادی داشته باشند. به همین دلیل هم تعمیرات آیفون ممکن است برای شما الزامی باشد.

اگر آیفون گرم یا سرد شود

آیفون دارای محدوده دمای عملیاتی 32 تا 95 درجه فارنهایت است. در دماهای بالاتر، نمایشگر آن ممکن است تیره یا سیاه شود. به همین دلیل زمانیکه در شرایطی هستید که دمای هوا بسیار گرم و یا سرد هست و گوشی شما کار نمی کند، اصلا نیازی به تعمیرات آیفون نیست این مشکل زمانی که به شرایط عادی برگرید، برطرف خواهد شد.

قاب گوشی روی صفحه نمایش فشار وارد می کند

قاب آیفون هم می تواند باعث شود صفحه تاچ گوشی از کار بیافتد. این امر به ویژه در صورتی محتمل است که قاب گوشی خیلی محکم باشد یا طراحی ضعیفی داشته باشد. با این حال، کاربران گزارش داده اند که این اتفاق در مواردی که از قاب مناسب استفاده کرده اند، رخ می دهد. برای رفع این مشکل سعی کنید قاب آیفون خود را بردارید. اگر این مسئله مشکل را حل کرد، دیگر نیاز به تعمیرات آیفون نخواهید داشت.

اشکالات موقت نرم افزاری

نرم افزار iOS اپل گاهی اوقات ممکن است در حین استفاده منظم، دچار مشکل شود. این مسئله می تواند عملکرد تاچ اسکرین را مختل کند و برای رفع آن باید آیفون خود را ریستارت کنید. اگر مشکل مربوط به خود سیستم عامل است، توجه داشته باشید که اپل با یک آپدیت بعدی iOS به سرعت باگ های نرم افزاری جزئی را برطرف می کند. بنابراین مطمئن شوید که آیفون شما به روز شده است. این مورد به ندرت نیاز به تعمیرات گوشی دارد.

مرکز تعمیرات آیفون رایان کمپانی

یکی از شرکت هایی که توانسته عملکرد خوبی در بخش تعمیرات آیفون از خود به نمایش بگذارد، شرکت رایان کمپانی هست که به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات آیفون در حال فعالیت هست. رایان کمپانی را بسیاری به عنوان مرکز تعمیرات آیفون می شناسند که با قیمت بسیار مقرون به صرفه، بالاترین کیفیت را به شما عرضه می کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.