کدخبر :288457 پرینت
16 آذر 1402 - 14:06

ایده‌ای مبتکرانه در حفظ محیط‌زیست؛ راه‌اندازی اولین کافه تعمیرات در برلین

آلمانی‌ها با راه‌اندازی سرویسی به نام کافه تعمیرات برای بازیافت زباله‌ها دست به ابتکاری جالبی زده‌اند. این سرویس را یک مرکز خرید دست دوم در برلین ارائه می‌دهد که شهروندان از این طریق قادر خواهند بود با کمک تعمیرکاران این مرکز، وسایل خراب و کهنه خود را به صورت رایگان یا خیلی ارزان تعمیر کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مردم در جهان سالانه مقدار زیادی از دستگاه‌ها و وسایل خراب و کهنه خود را دور می‌اندازند و این تبدیل به یک معضل زیست‌محیطی برای زمین شده است، به همین منظور آلمان‌ها با ایده‌ای مبتکرانه در جهت حل این معضل دست به کار شده‌اند.

جداسازی زباله‌ها بدین معنی است که انواع مختلفی از زباله‌ها جداگانه جمع‌آوری و باز‌یافت می‌شوند. در آلمان تفکیک زباله مستقیماً از مصرف‌کننده آغاز می‌شود. هر خانواده زباله‌های خود را در باکس‌های جداگانه جمع‌آوری کرده و آن را در سطل‌های مختلف با رنگ‌های متفاوت می‌اندازد. جدا سازی درست زباله‌‌ها در مراحل اولیه، به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و از کار دوباره جلو‌گیری می‌کند.

آلمانی‌ها با استفاده از رنگ‌ها در جداسازی زباله یک راهنمای خوب ایجاد کرده‌اند تا کارکنان بخش‌ بازیافت مجبور به جداسازی مجدد زباله‌ها در حین جمع آوری، نباشند.

بخش بزرگی از زباله‌های تولید شده در آلمان استفاده بازیافت مجدد می‌شوند و از این طریق در مصرف منابع و مواد اولیه صرفه‌جویی شده و طبیعت حفظ می‌شود.

آلمان در این راستا خیلی تلاش می‌کند. آن‌ها اخیرا با راه‌اندازی سرویسی به نام کافه تعمیرات برلین برای کاهش این زباله‌ها دست به ابتکاری جالبی زده‌اند.

این سرویس را یک مرکز خرید دست دوم در برلین، پایتخت آلمان مخصوص کالاهای دست دوم ارائه می‌دهد که شهروندان از این طریق قادر خواهند بود با کمک تعمیرکاران این مرکز وسایل خراب و کهنه خود را به صورت رایگان یا خیلی ارزان تعمیر کنند.

این مرکز که NochMall نام دارد، یک فروشگاه خرده‌فروشی لوازم دست دوم است‌. در این مرکز شهروندان آلمانی می‌توانند علاوه بر پیدا کردن مبلمان، لوازم برقی، لباس، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، کتاب و دیگر موارد دست دوم با قیمتی مناسب، با کمک تعمیرکاران این مرکز وسایل خراب و کهنه خود را به صورت رایگان یا خیلی ارزان تعمیر کنند که این ایده مبتکرانه به حفظ محیط‌زیست کمک بزرگی خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.