کد مطلب: 

288443

جادوی استیو جابز؛ تبدیل ۴ دلار به ۲۰ هزار دلار

چک ۴ دلاری استیو جابز به RadioShack در یک حراجی بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار قیمت خورد. استیو جابز این چک را سه ماه پس از احداث شرکت اپل برای پرداخت ۴ دلار به فروشگاه RadioShack امضا کرده بود.
جادوی استیو جابز؛ تبدیل ۴ دلار به ۲۰ هزار دلار

به گزارش سیتنا، استیو جابز این چک را که عنوان «شرکت کامپیوتری اپل» در بالای آن درج شده، در تاریخ ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۶ (۱ مرداد ۱۳۵۵) یعنی سه ماه پس از احداث شرکت اپل، امضا کرده است. این چک از موارد نادری محسوب می‌شود که استیو جابز شخصاً آن را امضا کرده؛ هم‌بنیان‌گذار اپل به این مشهور بود که جایی را امضا نمی‌کرد. این چک قرار است در یک حراجی با قیمت بیش از ۲۰,۰۰۰ دلار به فروش برسد.

براساس گزارش اینسایدر، استیو جابز این چک را با مبلغ ۴.۰۱ دلار برای پرداخت به فروشگاه RadioShack امضا کرده است. همچنین امضای استیو جابز در این چک به‌صورت «استیون جابز» نوشته شده است. آدرس روی چک هم به زمانی برمی‌گردد که استیو جابز هنوز شرکت اپل را در گاراژ والدینش اداره می‌کرد. شرکت اپل در آوریل ۱۹۷۶ (فروردین ۱۳۵۵) یعنی حدود سه ماه قبل از امضای این چک توسط جابز تأسیس شد.

چک استیو جابز به RadioShack

فروشگاه‌های RadioShack، یکی از تأثیرگذارترین و البته گمنام‌ترین مکان‌ها در پیشبرد فناوری قرن بیستم بودند. «استیو وزنیاک»، از بنیان‌گذاران اپل، که در نوجوانی ساعت‌ها در راهروهای RadioShack پرسه می‌زد، به اندازه‌ای پول پس‌انداز کرد تا سیستم میکروکامپیوتر TRS-۸۰ را بخرد و از آن برای ساخت «جعبه آبی» خود استفاده کرد. «جعبه آبی» که نوعی تلفن بود، اولین همکاری تجاری بین وزنیاک و جابز را تثبیت کرد. این دو نفر توانستند تقریباً ۲۰۰ جعبه آبی را به قیمت ۱۵۰ دلار بفروشند. جابز بعداً به زندگی‌نامه‌نویس خود گفت که اگر جعبه‌های آبی وزنیاک نبود، اپل وجود نداشت. به عبارت دیگر اگر RadioShack نبود، اپل نیز وجود نداشت.

تاکنون بیش از ۲۰ پیشنهاد برای خرید این چک ارائه شده که بالاترین پیشنهاد ۲۲,۴۴۴ دلار است. این حراجی تا روز پنجشنبه دایر است.

پیش‌ از این نیز نامه‌ای با امضای جابز در یک حراجی به قیمت ۴۷۹,۹۳۹ دلار در سال ۲۰۲۱ فروخته شد. چک دیگری به ارزش ۱۷۵ دلار که توسط جابز امضا شده بود هم توسط همین جراجی با قیمت بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به فروش رسید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-12-07 09:00

افزودن دیدگاه جدید