کدخبر :288268 پرینت
12 آذر 1402 - 14:54

آغاز حذف حساب‌های غیرفعال گوگل

گوگل از آغاز روند حذف حساب‌های شخصی جی‌میل که به مدت دو سال فعال نبوده‌اند، خبر داده است که این اقدام نتیجه‌ی سیاست جدیدی است که روی افزایش امنیت اکوسیستم گوگل تمرکز دارد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، به گفته وب‌سایت Axios، گوگل از روز جمعه (۱۰ آذر) روند حذف حساب‌های غیرفعال را آغاز کرده است. این اقدام نتیجه‌ی سیاست جدیدی است که روی افزایش امنیت اکوسیستم گوگل تمرکز دارد.

غول جست‌وجوی اینترنتی سیاست حذف حساب‌های قدیمی را چند ماه پیش اعلام کرد و گفت تمامی اطلاعات حساب‌هایی که در دو سال اخیر فعال نبوده‌اند، شامل ایمیل‌ها، اسناد، عکس‌ها و ویدئوها را پاک می‌کند.

گوگل گفت که حذف حساب‌های کاربری را به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌دهد و این فرآیند را با حساب‌هایی شروع می‌کند که پس از ساخته‌شدن، هرگز مورد استفاده قرار نگرفتند.

برای فعال‌کردن حساب‌های قدیمی، صرفا کافی است در آن‌ها لاگین کنید. کارهایی مثل خواندن ایمیل یا استفاده از گوگل درایو نیز باعث می‌شوند که حساب تا حداقل دو سال دیگر حذف نشود.

گوگل این تصمیم را با هدف بهبود امنیت و حریم خصوصی کاربران خود گرفته است. حساب‌های غیرفعال بیشتر در معرض خطر هک و سوء استفاده قرار دارند. حذف این حساب‌ها به گوگل کمک می‌کند تا خطرات امنیتی را کاهش دهد.

اقدام گوگل برای حذف حساب‌های غیرفعال، پیامدهای ایمنی مثبتی دارد. انتظار می‌رود این اقدام، از کاربران فعال گوگل در برابر تهدیدهای امنیتی مانند فیشینگ، سرقت حساب و کلاهبرداری حمایت کند. حساب‌های گوگل غیرفعال در ریسک بالاتر هک شدن توسط هکرها قرار دارند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.