کد مطلب: 

288163

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت در آینده است

مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت، می‌گوید: با توجه به تکنولوژی روز دنیا، پروژه فیبرنوری که لازمه توسعه صنعت در آینده است در کشور کلید خورد، تا همزمان با امکان پاسخگویی به نیاز روزافزون شبکه، در حوزه هوشمندسازی و تلنولوژی 5G هم پاسخگو باشیم.
ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت ارتباطات در آینده است

مهندس علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون لزوم توسعه پروژه شبکه فیبرنوری در کشور، گفت: همه جای دنیا بیشترین ترافیک مصرفی در شبکه ثابت است، یعنی 70 تا 80 درصد بر روی شبکه ثابت و 20 تا 30 درصد بر روی شبکه همراه است، اما در ایران این نسبت از سال‌های گذشته برعکس بوده است.

وی ادامه داد: تعرفه‌های همراه و ثابت و بدون تغییر ماندن تعرفه‌ها در صنعت ارتباطات از دلایل این موضوع است که باعث شده سرمایه گذاری لازم در حوزه شبکه ثابت انجام نشود و این اتفاق رخ دهد.

مدیرعامل مبین نت، اظهار کرد: در دولت سیزدهم وزیر ارتباطات از ابتدای دولت این برنامه‌ریزی را داشتند که میزان استفاده از شبکه ثابت و همراه برعکس شود؛ یعنی 70 درصد ترافیک شبکه به سمت شبکه ثابت و 30 درصد به سمت شبکه همراه سوق یابد که این موضوع نیاز به تحول در صنعت ارتباطات کشور داشت و زیرساخت های لازم مهیا نبود.

وی ادامه داد: در همین راستا، به درستی پروژه فیبرنوری که لازمه توسعه صنعت ارتباطات در آینده است در کشور کلید خورد و با توجه به تکنولوژی روز که در دنیا و ایران مطرح است و نیاز به شبکه هم روزافزون می‌شود و همچنین بحث هوشمندسازی و 5G که نیاز به پروژه فیبر دارد، این پروژه مطرح شد. شرکت مبین نت هم برای آنکه بتواند نقش خود را در این حوزه ایفا کند و سرویس‌های متنوعی به مشترکین خود ارائه دهد، باید در این حوزه نقش ایفا می کرد.

ببینید| مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت در گفت‌وگو با سیتنا: پروژه توسعه شبکه فیبرنوری لازمه توسعه صنعت در آینده است

صیدی، خاطرنشان کرد: تبدیل پروانه اپراتورهای ثابت به UNSP مطرح بود تا هر اپراتوری بتواند نقش خود را در این حوزه ایفا کند ولذا مبین نت هم که یکی از بزرگترین اپراتورهای سرویس ثابت در کشور است، برای تکمیل سبد ارتباطی خود در این حوزه حضور یافت تا هم بتواند پروانه را دریافت کند و هم به مشترکین سازمانی و دیگر مشتریان خود پاسخ ارتباطی لازم را ارائه دهد.

پایان بخش نخست گفت‌وگو

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-30 16:33

افزودن دیدگاه جدید