کد مطلب: 

288115

راه‌اندازی اپلیکیشن ترجمه برای گردشگران خارجی در متروی پاریس

متروی شهر پاریس، در آستانه مسابقات المپیک تابستانی سال آینده، برای کمک به گردشگران خارجی که از این شبکه حمل‌و‌نقل استفاده می‌کنند، یک اپلیکشن ترجمه در لحظه راه‌اندازی کرده است.
راه‌اندازی اپلیکیشن ترجمه برای گردشگران خارجی در مترو پاریس

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شبکه پرپیچ‌وخم مترو پاریس بیش از ۳۰۰ ایستگاه دارد و یافتن نام و تلفظ آن‌ها حتی برای خود فرانسوی‌ها نیز دشوار است، چه رسد به گردشگران خارجی که زبان فرانسوی نمی‌دانند.

پیش‌بینی می‌شود که همزمان با مسابقات المپیک که بین ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، میلیون‌ها مسافر خارجی ناآشنا به زبان فرانسوی و یا انگلیسی به این شهر سفر کنند که بسیاری از آن‌ها برای رفت‌وآمد بین استادیوم‌ها از شبکۀ حمل‌و‌نقل عمومی ازجمله مترو استفاده خواهند کرد.

در همین راستا، مترو شهر پاریس، برای کمک به گردشگران خارجی که از این شبکۀ حمل‌و‌نقل استفاده می‌کنند، یک اپلیکشن ترجمه در لحظه راه‌اندازی کرده است.

این اپلیکیشن ترجمۀ در لحظه به نام «ترادیویا» قادر به ترجمۀ ۱۶ زبان است و بیش از شش هزار کارمند مترو به آن مجهز خواهند شد.

این اپ، علاوه‌بر کلمات و متن، می‌تواند سؤال یا مکالمات کوتاه به زبان‌های انگلیسی، چینی ماندارین، هندی و عربی را برای کارکنان مترو به فرانسوی ترجمه کند و در مقابل پاسخ آن‌ها را از فرانسوی به زبان بازدید‌کنندگان برگرداند.

رئیس بخش خدمات به مشتریان در شبکۀ حمل‌و‌نقل عمومی پاریس گفت: «این موضوع مهمی است، چون از کارکنان ما نمی‌توان انتظار داشت که به سؤالات مسافران به تمامی زبان‌ها پاسخ دهند.»

این اپلیکیشن براساس نقشه و سایر ویژگی‌های شبکۀ مترو پاریس طراحی شده است و علاوه‌بر نام تمامی ایستگاه‌ها جدول زمانی حرکت قطارها و انواع بلیت‌ها برای مسیرهای گوناگون را نیز در بر می‌گیرد.

شرکت حمل‌و‌نقل عمومی شهر پاریس می‌گوید این اپلیکیشن در مقایسه با ابزارهای رایج مثل سرویس ترجمۀ گوگل که در برخی موارد ویژگی‌های استفاده از مترو را به‌خوبی تشخیص نمی‌دهد، بسیار مفیدتر خواهد بود.

این اپلیکیشن، پس از استفادۀ آزمایشی در سه مسیر مترو، طی ماه‌های آینده از تابستان در تمامی خطوط مترو و شبکه حمل‌و‌نقل عمومی راه‌اندازی می‌شود.

علاوه‌بر این اپلیکیشن، در حال حاضر برخی از دستگاه‌ها و اعلان‌ها در شبکۀ مترو پاریس به چهار زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی نیز در دسترس هستند و قرار است همزمان با مسابقات المپیک دو زبان عربی و چینی ماندارین نیز به این مجموعه افزوده شود.

پیش‌‌بینی می‌شود که همزمان با مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ حدود ۱۵ میلیون نفر گردشگر خارجی به پاریس و نواحی حومۀ آن سفر کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-29 14:40

افزودن دیدگاه جدید