کدخبر :288072 پرینت
07 آذر 1402 - 16:14

شهردار پاریس: فهرست انحرافات در شبکه ایکس بی‌نهایت است

آن هیدالگو، شهردار پاریس در مقاله‌ای اعلام کرد: از آنجا که شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، به یک «فاضلاب غول‌آسا به وسعت جهان» تبدیل شده، این شبکه را ترک می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آن هیدالگو در یادداشتی که در روزنامه لوموند و همچنین حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد، نوشت: «تصمیم گرفتم ایکس را ترک کنم. شبکه ایکس بدون آن که ابزار انقلابی باشد، در ابتدا امکان دسترسی به اطلاعات را برای اغلب مردم فراهم می‌کرد، اما در سال‌های اخیر به سلاح تخریب گسترده دموکراسی‌هایمان تبدیل شده است.»

هیدالگو از سال ۲۰۰۹ تاکنون عضو توئیتر بود که پس از تصاحب آن از سوی ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی، به «ایکس» تغییر نام یافت.

شهردار پاریس اضافه کرد که اکنون «اطلاعات نادرست، اظهارات نفرت‌انگیز، آزار و اذیت سازمان‌یافته، نژادپرستی، حمله به دانشمندان، اقلیم‌شناسان و زنان» و دیگر فعالان در شبکه اجتماعی ایکس گسترش یافته است.

او تاکید کرد: «فهرست انحرافات این شبکه بی‌نهایت است».

از زمان فروش توئیتر به ماسک، تعدادی از شخصیت‌ها از جمله ژیژی حدید، مدل آمریکایی اعلام کردند که این شبکه را ترک می‌کنند، اما هرگز خروج از این شبکه به یک موج گسترده تبدیل نشد.

همچنین برخی اعلام کردند که حساب‌هایی در شبکه‌های رقیب ایکس باز می‌کنند، بدون آن که از ایکس خارج شوند؛ مانند تیِری برتون کمیسر اتحادیه اروپا که عضو شبکه اجتماعی بلواسکای شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت که با وجود خروج شهردار پاریس از شبکه ایکس، حساب رسمی شهرداری پاریس در این شبکه همچنان فعال خواهد بود.

خروج شهردار پاریس از شبکه ایکس، در آستانه برگزاری المپیک تابستانی پاریس که قرار است در سال ۲۰۲۴ برگزار شود، صورت گرفته است.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.