کدخبر :288045 پرینت
07 آذر 1402 - 10:46

معاون استاندار کرمان: اجرای فیبرنوری، زیرساخت تجارت الکترونیک را ارتقا می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در شهر کرمان گفت: این اتفاق بزرگ، زیرساخت تجارت الکترونیکی را ارتقا می‌دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امیر حسن‌زاده ششم آذر ماه در نشست تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال با حضور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت و مدیران دستگاه‌های دولتی عنوان کرد: ابتدا زیرساخت‌های لازم برای تجارت الکترونیک در استان باید مهیا شود و این یک بحث مهم است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری در شهر کرمان گفت: این اتفاق بزرگی است که با همکاری تمام دستگاه‌ها تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید و تمام شهرهای استان از فیبرنوری برخوردار می‌شوند.

حسن‌زاده، اهمیت بحث تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال برای اصناف را یادآور شد و افزود: می‌توان آمار کلی از محصولات داخل استان و خارج از استان تهیه و با طراحی مناسب، اشتغال گسترده‌ای در این حوزه ایجاد کرد.

وی با بیان این مطلب که در استان تولیدی کرمان، باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: می‌توان با ایجاد  پلتفرم‌هایی در کرمان و ارتباط با استان‌های دیگر، محصولات خاص استان و همچنین صنایع دستی را به شهرهای دیگر معرفی کرد و یا از محصولات استان‌های دیگر استفاده کرد و به اشتراک گذاشت. مزیت دیگر طرح این است که اشتغال خرد را با کمترین هزینه می‌تواند ایجاد کند و زنجیره ارزش در استان زیاد شود.

کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست گفت: دو هزار و ۵۵۱ شرکت در استان کرمان دارای نماد تجارت الکترونیک هستند که توسط ما رصد می‌شوند و رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال قبل را در این حوزه شاهد هستیم.

وی گفت: اتفاق خوب استان کرمان، کیفی بودن شرکت‌هاست، متوسط ارزش هر تراکنش تجارت الکترونیک در کشور حدود یک میلیون تومان و در استان کرمان ۱۰ میلیون تومان است که نشان می‌دهد شرکت‌های استان ارزش بالایی دارند، لذا مسیر توسعه و کمک به این شرکت‌ها مسیر راحتی است و با یک حمایت، جهش اتفاق می‌افتد.

کلاهدوزان با اشاره به تقسیم‌بندی فعالیت‌های کسب و کارهای الکترونیکی در استان کرمان، گفت: هشت درصد فعالان تجارت الکترونیک در کالاهای پوشیدنی و لوازم شخصی فعال هستند، هفت درصد در تجهیزات و ماشین آلات معدنی، شش درصد در فناوری اطلاعات، چهار درصد آموزشی، چهار درصد کالاهای تخصصی و ۷۱ درصد در ۲۰۰ رشته فعالیت پخش شده که هدررفت اتفاق می‌افتد و توصیه این است که استان چند رشته دارای ارزش افزوده بالا را انتخاب و بیشترین تمرکز را در آنها داشته باشند تا شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.