کد مطلب: 

288022

متهم شدن متا به جمع‌آوری آگاهانه اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال در اینستاگرام

اسناد شکایت ایالتی در آمریکا علیه متا نشان می‌دهد این شرکت در پلتفرم اینستاگرام آگاهانه ضمن اجازه فعالیت به کاربران زیر ۱۳ سال، اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری و تحلیل کرده است. دادستان‌ها با استناد به ایمیل‌های داخلی، چت کارمندان و ارائه‌های انجام شده در شرکت مدعی‌اند اینستاگرام برای سال‌ها به تعقیب کاربران زیر سن قانونی پرداخته و از آن‌ها سوء استفاده کرده است.
متهم شدن متا به جمع‌آوری آگاهانه اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال در اینستاگرام

به گزارش سیتنا، گزارش روزنامه نیویورک تایمز از این اسناد نشان می‌دهد این شرکت از اوایل سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۱ میلیون گزارش درباره فعالیت این گروه از کاربران دریافت کرده و تنها بخشی از حساب‌های یاد شده را غیرفعال کرده است.

دادستان‌های کل ۳۳ ایالت مختلف آمریکا شکایت حقوقی مشترکی را علیه این غول رسانه‌های اجتماعی به دادگاه برده‌اند.

بخشی از جزئیات اسناد ارائه شده به دادگاه، متا را به جمع‌آوری منظم داده‌های خصوصی کودکان، مانند اطلاعات مکانی و آدرس ایمیل آن‌ها متهم کرده است. طبق قوانین متا فعالیت افراد زیر ۱۳ سال در پلتفرم‌های این شرکت ممنوع است. همچنین اجازه فعالیت به این گروه سنی به معنی نقض قوانین فدرال آمریکا است.

این شرکت ممکن است در صورت اثبات این اتهامات با صدها میلیون دلار جریمه مواجه شود.

به گفته دادستان‌های این پرونده، علم به وجود میلیون‌ها کاربر زیر ۱۳ سال در اینستاگرام به رازی آشکار در شرکت متا بدل شده است. این شرکت به شکلی دقیق این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و از افشای عمومی آن جلوگیری می‌کند.

اتهامات مربوط به نقض حریم خصوصی بخشی از یک شکایت فدرال بزرگ‌تر علیه متاست که ماه پیش توسط ایالت‌های کالیفرنیا، کلرادو و ۳۱ ایالت دیگر در دادگاه منطقه‌ای ناحیه شمالی کالیفرنیا به ثبت رسید.

این شکایت متا را متهم می‌کند به طور ناعادلانه نوجوانان را در دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک به دام انداخته است. متا متهم است مطالعات داخلی که حاکی از آسیب کاربران بوده است را از دیده عموم پنهان کرده است.

ایالت‌های شاکی این پرونده به دنبال آنند تا استفاده از برخی ویژگی‌های موجود در محصولات متا که به عقیده آن‌ها موجب آسیب به کودکان و نوجوانان می‌شود را متوقف کنند.

اسنادی که به تازگی منتشر شده‌اند جزئیات جدیدی از شکایت ایالت‌ها را به تصویر کشیده‌اند. دادستان‌ها با استناد به ایمیل‌های داخلی، چت کارمندان و ارائه‌های انجام شده در شرکت مدعی‌اند اینستاگرام برای سال‌ها به تعقیب کاربران زیر سن قانونی پرداخته و از آن‌ها سوء استفاده کرده است.

به گفته شاکیان، سیستم بررسی سن اینستاگرام کارایی لازم برای جلوگیری از ثبت‌نام افراد زیر ۱۳ سال را نداشته و اجازه داده تا این گروه با اعلام دروغین سن خود به سادگی در این پلتفرم فعالیت کنند.

مدیران متا از جمله آدام موسری، مدیر اینستاگرام، متهم شده‌اند با وجود شهادت در کنگره درباره موثر بودن فرایند بررسی سن اینستاگرام، نسبت به وجود میلیون‌ها کاربر زیر سن در این پلتفرم آگاهی داشته‌اند.

متا در واکنش به اسناد عمومی شده با انتشار بیانیه‌ای ضمن دفاع از عملکرد خود در زمینه تلاش برای ایجاد تجربه ایمن آنلاین برای کودکان و نوجوان تاکید کرد نقل قول‌ها و موارد اشاره شده در شکایت ایالت‌ها علیه این مجموعه به صورت گزینشی انتخاب شده‌اند تا نتیجه کار این شرکت را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-27 20:10

افزودن دیدگاه جدید