کد مطلب: 

287882

وزیر علوم: بهترین محل برای اقتدار ملی، سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فن‌آوری است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین جا برای اقتدار ملی، سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فن‌آوری و دانش است و بهترین مکان برای آن دانشگاه است و اگر ریالی در این بخش‌ها هزینه کنیم، میلیاردها تومان در آینده کشور آورده بدست می‌آید.
محمدعلی زلفی‌گل

به گزارش سیتنا، محمدعلی زلفی‌گل در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» اظهار کرد: عزم و اراده وزارت صمت برای توسعه همکاری ها بین دانشگاه و صنعت مشهود است و باید این برنامه به صورت نظامند جلو برود.

وی در ادامه افزود: بحث هوشمندی باید فراتر از شهر دیده شود و باید به‌سمت زندگی فردی و اجتماعی هوشمند برویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری تصریح کرد: به جای شهر هوشمند باید از شهر دانا بگوییم؛ استفاده مطلوب و موثرتر از هوش و دانایی در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و فقط نباید به شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی در آن فکر کرد.

وی اضافه کرد: وقتی واژه شهر هوشمند را می‌گوییم، معنایش استفاده از تکنولوژی در شهر است ولی وقتی از واژه شهر دانا می‌گوییم توجه به علوم انسانی که در آن معرفت و مدارا و اخلاق و انسانیت باشد مدنظر است.

زلفی‌گل با بیان اینکه در رویدادهای بعدی باید از علوم انسانی، دینی و هنر استفاده کرد تا آنها از آرامش در شهر دانا و هوشمند برای ما بگویند، گفت: بهترین جا برای اقتدار ملی، سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فن‌آوری و دانش است و بهترین مکان برای آن دانشگاه است و اگر ریالی در این بخش‌ها هزینه کنیم، میلیاردها تومان در آینده کشور آورده بدست می‌آید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-25 10:01

افزودن دیدگاه جدید