کد مطلب: 

287559

چرا ممکن است رئیس سامسونگ به زندان برود؟

«لی جائه یونگ» رئیس شرکت سامسونگ الکترونیکس، در دهه گذشته با مسائل حقوقی متعددی روبرو شده و حتی دو بار به زندان افتاده است، اما قبل از پایان دوره محکومیتش مورد عفو قرار گرفته است.
چرا ممکن است رئیس سامسونگ به زندان برود؟

به گزارش سیتنا، رئیس شرکت سامسونگ الکترونیکس اکنون مجدداً با همان اتهامات قدیمی مواجه شده و ممکن است پنج سال به زندان برود.

بر اساس گزارش SamMobile، دادستانی ایالتی در خصوص ادغام جنجالی Cheil Industries و Samsung C&T برای رئیس سامسونگ پنج سال زندان درخواست کرده است.

لی به اتهام دستکاری قیمت سهام و کلاهبرداری حسابداری متهم شده است.

این واقعه به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد و پس از ادغام دو شرکت مذکور، لی ۲۳.۲ درصد از سهام Cheil Industries را در اختیار گرفت. این اقدام باعث تسلط بیشتر سامسونگ شد تا بتواند به عنوان رهبر بازار موبایل اندروید شناخته شود.

ادعا می‌شود که لی سهام سامسونگ C&T را با ارزش غیرصحیح اعلام کرده و این منجر به ضرر سایر سهامداران شده است. او همچنین به کلاهبرداری حسابداری از Samsung BioLogics، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه Cheil Industries متهم شده است.

دادستان همچنین جریمه ۵۰۰ میلیون وون (۳۸۴ هزار دلار) و ۴.۵ سال زندان برای دو نفر دیگر نیز درخواست کرده است، از جمله "چوی گی-سونگ"، رئیس شرکت منحل‌شده Future Strategy Office. می‌توان انتظار داشت که حکم مربوطه در اوایل سال ۲۰۲۴ صادر شود.

پدر رئیس فعلی سامسونگ، یعنی «لی کون-هی» نیز تا کنون به اتهامات فساد و فرار مالیاتی محکوم شده و دوبار در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ عفو ریاست جمهوری را دریافت کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-17 21:20

افزودن دیدگاه جدید