کدخبر :287100 پرینت
15 آبان 1402 - 14:39

تعهد مالزی به اتخاذ فناوری‌های پاک و کارآمدتر در حوزه انرژی

وزیر حمل‌ونقل مالزی اعلام کرد که این کشور به اتخاذ فناوری‌های پاک و کارآمدتر در حوزه انرژی متعهد است و برای بهبود دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای کاهش ازدحام و آلودگی، و کاربست راه‌حل‌های نوآورانه با در نظر گرفتن رفاه آحاد جامعه، در تلاش است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پانزدهمین مجمع منطقه‌ای حمل ‌و نقل پایدار (زیست ‌محیطی) با همکاری وزارت محیط زیست ژاپن، بانک توسعه آسیایی و مرکز توسعه منطقه ای سازمان ملل متحد برای اهداف توسعه پایدار/ دپارتمان امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد و به میزبانی وزارت حمل و نقل مالزی در بازه زمانی دوم لغایت چهارم آبان ماه با موضوع "سرمایه گذاری در حمل و نقل پایدار: کاتالیزور توسعه اقتصادی و اجتماعی"، در شهر کوالالامپور برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه آنتونی لوک وزیر حمل و نقل مالزی هزاره اظهار داشت بر این باور است که از طریق تلاش ‌های مشترک و همکاری کشورهای شرکت ‌کننده و شرکای بین‌المللی، میتوان به اهداف بیانیه Aichi2030 و همچین اهداف هزاره دست یافت.

وی همچنین با اشاره به تعهد مالزی به اتخاذ فناوری‌های پاک و کارآمدتر در حوزه انرژی به تلاشهای دولت مالزی در بهبود دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای کاهش ازدحام و آلودگی، و کاربست راه‌حل‌های نوآورانه با در نظر گرفتن رفاه آحاد جامعه متذکر شد.

در این مجمع سه روزه بر چهار هدف از جمله مزایای اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از اجرای بیانیه آیچی 2030 متمرکز شد. برنامه آیچی با هدف همسویی بهتر سیاست ها و برنامه ریزی حمل و نقل آسیا، برنامه‌ها، ترتیبات سازمانی و توسعه زیرساخت ها، در راستای اهداف SDGs و موافقت نامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی می‌باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.