کد مطلب: 

286903

سیستم خودران تسلا از اتهام قتل تبرئه شد

دادگاهی در آمریکا سیستم خودران تسلا را از اتهام قتل تبرئه کرد؛ شرکت آمریکایی تسلا متهم بود که آگاهانه خودروهایی با سیستم خودران معیوب عرضه کرده که منجر به تصادف شدیدی شد که یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر مجروح شدند.
سیستم خودران تسلا از اتهام قتل تبرئه شد

به گزارش سیتنا و بر اساس گزارش دیلی میل بریتانیا، دادگاه کالیفرنیا روز سه‌شنبه (۹ آبان) اعلام کرده است که تسلا در تصادف مرگبار سال ۲۰۱۹ که به نظر می‌رسید سیستم خودران این شرکت مسئول آن بوده، مقصر نبوده است.

در شکایت مطرح شده علیه تسلا آمده بود: «شرکت آمریکایی تسلا آگاهانه خودروهایی با سیستم خودران معیوب عرضه کرده که منجر به تصادف شدیدی شد که در آن راننده مدل ۳ جان خود را از دست داد و دو نفر از جمله یک کودک ۸ ساله به شدت مجروح شدند.

طبق این شکایت، «میکا لی»، ۳۷ ساله هنگام رانندگی با تسلا مدل ۳ در بزرگراهی خارج از لس‌آنجلس با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت، از جاده منحرف شد و به یک درخت برخورد کرد.

در این تصادف، «لی» جان خود را از دست داد، خانواده لی و دو نفر دیگر از جمله یک کودک مجروح شدند.

این افراد در شکایت مطرح شده علیه تسلا از این شرکت درخواست ۴۰۰ میلیون دلار غرامت کرده بودند.

بر اساس این شکایت، وکلای این افراد گفتند: «تسلا زمانی که لی در سال ۲۰۱۹ مدل ۳ را خریداری کرد، نرم‌افزار معیوبی را عرضه کرده است. سیستم خودران تسلا هنوز در مرحله بتا است و هنوز به‌طور رسمی راه اندازی نشده است.»

تسلا ادعای وکلای این افراد و مسئولیت این حادثه را رد کرد و اعلام کرد که لی قبل از اینکه پشت فرمان بنشیند مشروبات الکلی مصرف کرد. همچنین مشخص نیست که آیا سیستم Autopilot در زمان حادثه روشن بوده است یا خیر.»

دادگاه در نهایت تشخیص داده که هیچ نقصی در سیستم خودران تسلا وجود نداشته است.

تسلا در گذشته نیز به خاطر سیستم خودران (اتوپایلوت) خود با شکایت هایی مواجه بوده است، اما این اولین موردی است که منجر به مرگ شده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-01 12:04

افزودن دیدگاه جدید