کدخبر :286781 پرینت
07 آبان 1402 - 13:24

مدیرکل ارتباطات کرمانشاه: هماهنگی‌ لازم برای اتصال پنج شهرستان استان به فیبرنوری انجام شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: پروژه فیبرنوری در ابتدا تنها برای شهر کرمانشاه ابلاغ شده بود که در نهایت با پیگیری‌های این اداره کل و با سفر به شهرستان‌های منتخب و برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی‌های لازم به منظور اتصال پنج شهرستان پاوه، اسلام آباد، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و کنگاور به فیبرنوری در آینده نزدیک، انجام شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سیدابوالفضل محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری در استان از تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال جاری گفت: پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش خصوصی و دولتی استان، آغازبه‌کار مرحله اول عملیات اجرایی فیبرنوری مشترکین کلید خورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه بیان کرد: در ابتدای شروع پروژه چالش‌هایی برای پیشرفت پروژه وجود داشت که با تشکیل جلسات مکرر با ادارات دست‌اندرکار همچون معاونت عمرانی استانداری، شهرداری مرکزی کرمانشاه، سازمان فاوا شهرداری، شورای شهر کرمانشاه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب چالش های موجود به خوبی مرتفع شده است.

وی افزود: پروژه فیبرنوری (FTTX) در ابتدا تنها برای شهر کرمانشاه ابلاغ شده بود، که در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته این اداره کل برای سایر شهرستان‌ها ابلاغیه اخذ شد، به این جهت تا به امروز با سفر به شهرستان‌های منتخب و برگزاری جلسات با شورا، شهرداری و فرمانداری پنج شهرستان پاوه، اسلام آباد، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و کنگاور هماهنگی‌های لازم به منظور اتصال به فیبرنوری در آینده نزدیک، صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه 52 کیلومتر از 280 کیلومتر حفاری مورد نیاز این پروژه در سطح شهر کرمانشاه انجام شده است، افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه همواره به عنوان یک وظیفه پیگیر پیشرفت پروژه فیبرنوری بوده است و از این رو اقداماتی همچون بازدیدهای میدانی پروژه به صورت محسوس و نامحسوس، وضع پروتکل های کاری برای رعایت نظم و انضباط شهری حین اجرای پروژه و کنترل پروژه از طریق مدیر استانی شرکت آسیاتک به صورت روزانه و هفتگی انجام شده است.

وی در پایان اضافه کرد به منظور تسریع در روند اجرای پروژه در زمینه آموزش نیروی استانی ماهر در سطوح مختلف پروژه و تامین تجهیزات تخصصی اجرای پروژه، اقداماتی توسط شرکت‌های مربوطه در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، شهر کرمانشاه نیازمند 134 زون عملیاتی و 250 هزار پورت طراحی شده است و تا به امروز در شهر کرمانشاه 28 کیلومتر شوت فیبر، 39 کیلومتر ترمیم حفاری با بتن، هفت کیلومتر ترمیم حفاری با آسفالت، نصب 31 کابینت شهری و نصب 459 دستگاه FAT انجام شده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.