کد مطلب: 

286354

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی به سیتنا خبر داد: اجرای بیش از 45 هزار متر حفاری و 27 هزار متر فیبرکشی در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌ غربی از اجرای بیش از 45 هزار متر حفاری و 27 هزار متر فیبرکشی در این استان، خبر داد.
قاسم جلیلی نژاد

مهندس قاسم جلیلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: در قالب پروژه نهضت ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارها بیش از 45 هزار متر حفاری و 27 هزار متر فیبرکشی در آذربایجان غربی اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، تاکید کرد: پروژه فیبرنوری در استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی از تیرماه سال جاری کلید خورده و طی طراحی انجام شده برای خوی تا پایان آذر ماه، 80 کیلومتر حفاری با دستگاه ترنچر جهت نصب میکرو داکت هفت کاناله اجرایی می‌شود.

وی افزود: در شهر خوی در حال حاضر 34 کیلومتر حفاری و تعداد 458 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب شده و حدود 27 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام پذیرفته و از این حیث، پروژه پیشرفت 43 درصدی دارد که امید است تا پایان مهر ماه پروژه در برخی نقاط شهری وارد فاز بهره برداری نیز برسد.

جلیلی نژاد بیان کرد: پروژه نهضت ملی توسعه فیبرنوری در شهرستان سلماس از شهریور ماه امسال آغاز و طبق طراحی انجام شد، مقرر است در عرض شش ماه 28 کیلومتر حفاری با دستگاه ترنچر جهت نصب میکروداکت هفت کاناله اجرایی شود که از این مقدار در حال حاضر 5/11 کیلومتر حفاری و تعداد 70 عدد سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب و از این حیث، پروژه پیشرفت 40 درصدی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در استان برای توسعه این پروژه در شهرهای دیگر، گفت: در شهرستان مهاباد نیز پروژه از مرداد ماه سال جاری کلید خورده که متاسفانه بخاطر اختلاف پیمانکار اجرایی با اپراتور صبانت متوقف شده و به همین جهت پروژه پیشرفت چندانی ندارد که مقرر است ظرف چند روز آینده طی جلساتی این موضوع بررسی و راهکار لازم ارائه شود.

جلیلی نژاد با اشاره به علت عقب ماندگی توسعه پروژه در مرکز استان، افزود: پروژه در شهرستان ارومیه نیز پس از کش و قوس های فراوان درخصوص قرارداد با شهرداری ارومیه در نهایت مجوز حفاری توسط شرکت را دریافت کرد که از چند روز آینده این پروژه در شهر ارومیه آغاز خواهد شد.

وی خبر داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، اجرای پروژه فیبرنوری شهرستان سردشت در دست طراحی بوده که با اتمام طراحی تا یک ماه آینده این شهرستان نیز وارد فاز اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش علاوه بر شهرهای اعلام شده، 24 شهر استان نیز با امضای یکطرفه قرارداد توسط شهرداری ها آماده اجرای پروژه هستند که در ماه های آتی با افزایش نیروی پیمانکاری در استان توسط اپراتور صبانت، اجرای پروژه در استان سرعت مطلوبی خواهد گرفت.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-18 11:50

افزودن دیدگاه جدید