کد مطلب: 

286051

پست؛ بزرگترین شبکه ارتباطات فیزیکی در جهان

عضو کمیسیون تنظیم مقررات کشور گفت: پست بزرگترین شبکه ارتباطات فیزیکی در جهان می‌باشد که به عنوان یکی از ارکان حیات اجتماعی، اقتصادی، اداری، سیاسی و فرهنگی جوامع نقش زیربنایی دارد و همچنین عامل همبستگی ملی و جهانی در برقراری ارتباطات و فعالیت‌ها شناخته می‌شود.
حسین نعمتی

به گزارش سیتنا، حسین نعمتی با صدور پیامی ۱۷ مهر ماه روز جهانی پست را به کارکنان خدوم و زحمتکش این شبکه عظیم ارتباطی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

پست عاملی موثر و کارآمد در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورهاست. جهان اهمیت خدمات پستی در زندگی روزمره ما را هر ساله در هفدهم مهرماه (نهم اکتبر) به عنوان روز جهانی پست گرامی می‌دارد؛ چرا که پست بزرگترین شبکه ارتباطات فیزیکی در جهان است که به عنوان یکی از ارکان حیات اجتماعی، اقتصادی، اداری، سیاسی و فرهنگی جوامع نقش زیربنایی دارد و همچنین عامل همبستگی ملی و جهانی در برقراری ارتباطات و فعالیت‌ها شناخته می‌شود. جابه‌جایی کالا یکی از مهم‌ترین مسائل عصر امروز است و با پیشرفت تکنولوژی و توسعه تجارت الکترونیکی نیاز به حمل و نقل و توزیع انواع مرسولات نیز بیش از پیش احساس می‌شود. تاریخ شکل‌گیری و پیشینه‌ شبکه ارتباطی پست در ایران، جایگاه و اهمیت این ابزار ارتباطی را به خوبی نشان می‌دهد.

ادارات پست به دلیل ارتباط نزدیک با آحاد جامعه و روح خدمت‌رسانی خود، همواره منطبق با نیازهای جامعه عمل کرده و پیشگام در طراحی و ارائه انواع خدمات بوده‌اند. تا جایی که علیرغم ظهور و بروز بدیل‌ها و ابزارهای نوین ارتباطی، پست کماکان به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر، ساده، ایمن، سریع، مقرون به‌صرفه و مطمئن، همچنان جایگاه خود را نزد عموم جامعه حفظ کرده است.

پست ایران به عنوان یکی از اولین سازمان‌های نوین کشور و پیشگامان صنعت پست در جهان، کارنامه‌ای ممتاز در پیشینه حرفه‌ای خود دارد و به عنوان سازمانی پویا و کارآمد، با تجربه‌ای طولانی و شناخت دقیق نیازهای روز افزون و رو به تحول مشتریان، با اجرای برنامه‌های جامع و زیربنایی، موفق شده است همپای جامعه جهانی، خدمات گوناگون پستی را با استفاده از آخرین تحولات عرصه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات طراحی و به مشتریان ارائه دهد.

نگاهی گذرا به توفیقات و دستاوردهای شرکت ملی پست در سطح ملی و بین‌المللی، از جمله رشد شاخص‌های پستی، اصلاح ساختار شبکه، عرضه خدمات مناسب، توسعه ارتباطات الکترونیکی پستی و حضور موثر در مجامع جهانی و تخصصی در عرصه پست، گواهی روشن بر توانمندی و کارایی شبکه عظیم پستی کشور است.

با تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست و اعطای پروانه به کاروران بخش خصوصی فعال در زمینه ارائه خدمات پستی، زمینه شکل‌گیری نظام‌مند بخش پست کشور ایجاد گردید تا ضمن ایجاد فضای رقابتی، زمینه دستیابی مردم به خدمات پستی متنوع و ارزش افزوده فراهم گردد و امید می‌رود با توجه و تمرکز روی نیازهای آحاد جامعه، روز به روز سطح دسترسی و کیفیت ارائه خدمات و ایفای نقشی کارآمد در افزایش بهره‌وری و اثربخشی در توسعه اقتصاد دیجیتالی توسط بخش پست کشور توسعه یابد‌.

اینجانب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست، فرصت را مغتنم شمرده و این روز را با برجسته کردن اهمیت و کارکرد ارزشمند خدمات پستی در سطح جامعه، به خانواده عظیم و موثر بخش پست کشور که همواره راهی را برای ارتباط با دیگران بر ما می‌گشایند، گرامی داشته و از خداوند منان، سلامت، سعادت و سرافرازی تمامی خدمتگزاران به صنعت پست کشور را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) خواستارم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-10-10 15:17

افزودن دیدگاه جدید