کد مطلب: 

285650

اعطای دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه میان صندوق نوآوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های علوم، اقتصاد و صمت، صندوق نوآوری متعهد شده است تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیانی اختصاص دهد که می‌توانند در ابر پروژه‌های معین در تفاهم‌نامه مشارکت کنند.
محمد صادق خیاطیان

به گزارش سیتنا، دکتر محمد صادق خیاطیان، در حاشیه نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات تفاهم‌نامه همکاری پنج جانبه میان صندوق نوآوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های علوم، اقتصاد و صمت پرداخت و گفت: در این تفاهم‌نامه صندوق نوآوری متعهد شده است تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان تسهیلات و خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیانی اختصاص دهد که می‌توانند در ابر پروژه‌های معین در تفاهم‌نامه مشارکت کنند. این خدمات مالی از منابع اشتغالزایی که دولت در حمایت از اشتغال دانش‌بنیان تعریف کرده بود، اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به بسته رشد تولید که در صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین و در هیئت عامل صندوق نیز به تصویب رسیده است، به شرکت‌هایی که عضو کنسرسیوم‌های تخصصی دانش‌بنیان هستند، اگر تا دو برابر افزایش رشد تولید داشته باشند، تا سقف دو هزار میلیارد تومان با همکاری شبکه بانکی تسهیلات رشد تولید پرداخت می‌کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با بیان اینکه این صندوق به عنوان نهاد تامین مالی فناوری در کشور هم‌اکنون بیش از 79 خدمت را به شرکت‌های دانش بنیان و فناور ارائه می‌کند، تصریح کرد: این خدمات در چهار دسته تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.

اعطای دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صندوق نوآوری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-30 09:03

افزودن دیدگاه جدید