کد مطلب: 

285591

گوگل ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت

گوگل، بزرگترین موتور جستجوی جهان ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت و برای بزرگداشت این روز در صفحه اصلی‌اش یک لوگوی ویژه با ترکیبی از نوشتار گوگل به همراه عدد ۲۵ را قرار داد و همچنین یک وبلاگ ویژه را به این لوگو لینک کرده است.
گوگل

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، گوگل، بزرگترین موتور جستجوی جهان روز چهارشنبه بیست و هفتم سپتامبر ۲۵ سالگی خود را جشن گرفت. این موتور جستجوگر محبوب در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۸ راه اندازی شده است.

گوگل برای بزرگداشت این روز در صفحه اصلی‌اش یک لوگوی ویژه با ترکیبی از نوشتار گوگل به همراه عدد ۲۵ را قرار داد و همچنین یک وبلاگ ویژه را به این لوگو لینک کرده است.

این لوگو از لوگوهای گذشته گوگل، به لوگوی فعلی و سپس به لوگویی که عدد ۲۵ را در خود جای داده است، تبدیل می‌شود. همچنین در بالای صفحه نتایج گوگل، بارانی از کاغذهای رنگی ویژه جشنها وجود دارد.

گوگل بیست و پنج سال پیش آغاز به کار کرد، زمانی که دو دانشجوی دانشگاه استنفورد به نامهای لری پیج و سرگی برین به فکر ایجاد یک موتور جستجوی اینترنتی افتادند.

موتور جستجوگری که توسط این دو دانشجو طراحی شد، در ابتدا با دامنه google.stanford.edu در شبکه خصوصی دانشگاه استنفورد آغاز به کار کرد.

این موتور جستجو در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ با دامنه google.com به ثبت رسید.

گوگل در طول ۲۵ سال گذشته به یکی از موفق ترین و تأثیرگذارترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است. محصولات و خدمات گوگل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و به مردم کمک می کنند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، با دیگران ارتباط برقرار کنند و کارهایشان را انجام دهند.

برخی از مهم‌ترین محصولات و خدمات گوگل عبارتند از:

  • جستجوی گوگل: محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان
  • جی‌میل: سرویس ایمیل رایگان
  • گوگل کروم: مرورگر وب
  • اندروید: سیستم‌عامل موبایل
  • یوتیوب: سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو
  • گوگل فای: خدمات موبایل بین‌المللی

گوگل همچنین به عنوان یک رهبر در زمینه نوآوری شناخته می شود و در حال توسعه فناوری‌های جدیدی است که می‌تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. به عنوان مثال، گوگل در حال کار بر روی هوش مصنوعی خود به نام گوگل بارد، یادگیری ماشینی و اتومبیل‌های خودران است.

گوگل در حالی بیست و پنجمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد که در طول سالهای اخیر نه تنها از نظر کیفی کاهش پیدا نکرده بلکه هر ساله با ارائه بروزرسانی‌های جدید خودش را در صدر برترین‌های دنیای فناوری حفظ کرده است.

مدیران گوگل در سالگرد تولد این غول فناوری گفته‌اند که گوگل به آینده چشم دوخته و همچنان به دنبال راه‌های جدید برای بهبود زندگی مردم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-09-28 07:58

افزودن دیدگاه جدید