کد مطلب: 

284982

کلاهبرداری اینترنتی با شگرد پرداخت سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری متهمان که با ایجاد وبگاه و بدافزار جعلی سهام عدالت موجب خالی شدن حساب بانکی افراد می شدند، خبر داد.
 سهام عدالت

به گزارش سیتنا، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: فردی به این پلیس مراجعه و اعلام داشتند مبلغ 790.000.000 ریال به صورت اینترنتی و غیر مجاز از حساب بانکی شان برداشت شده است.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص گردید، متهم یا متهمین احتمالی با شگرد ارسال پیام در نرم افزارهای شبکه اجتماعی، مبنی بر دریافت سود سهام عدالت، وی را به کلیک بر روی لینک داخل پیامک راهنمایی کرد که منجر به خالی شدن حساب بانکی شاکی گردیده است، که ضمن تشکیل پرونده موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، متهمین پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند و با هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده روانه دادسرا شد.

جلیلیان بیان کرد: در این روش کلاهبرداری به محض کلیک بر روی آدرس اینترنتی مندرج در متن پیام دریافتی، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود، که بواسطه نصب بدافزار دسترسی به خواندن، ارسال و دریافت پیامک را در تلفن همراه قربانی اخذ، ضمن ارسال پیام مشابه به صورت انبوه، از طریق درگاه پرداخت جعلی درون برنامه، مبالغی را از حساب بانکی افراد برداشت می نماید.

این مقام مسئول به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان به پیام هایی که از سرشماره های شخصی و ناشناس و شبکه های اجتماعی ارسال می گردد و حاوی لینک می باشد، توجه نکرده و هرگز بر روی آدرس اینترنتی مندرج در پیامک کلیک نکنید.

رئیس پلیس فتا استان البرز از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-11 08:55

افزودن دیدگاه جدید