کد مطلب: 

284917

افشای زمان رونمایی از محصول جدید اپل

مینگ‌چی کوئو، افشاگر حوزه دیجیتال ادعا می‌کند که اپل رونمایی از اولین مک‌بوک مجهز به پردازنده M3 را به سال بعد موکول کرده و بعید است در سال ۲۰۲۳ این محصول به بازار عرضه شود.
اپل

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، در شرایطی که در روزهای آتی کمپانی اپل در نظر دارد از آیفون ۱۵ رونمایی کند، چندی پیش بلومبرگ مدعی شده بود که شرکت اپل یک ماه پس از رونمایی از این محصول، اولین مک‌ها شامل مک‌بوک ایر ۱۳ اینچ، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ و آی مک ۲۴ اینچ را که همگی مجهز به پردازنده M3 هستند روانه بازار خواهد کرد.

اما مینگ‌چی کوئو، افشاگر خوش‌سابقه حوزه دیجیتال با نقض این خبر عنوان کرد با شرایط موجود بعید است تا سال آینده اولین مک‌بوک اپل با پردازنده M3 راهی بازار شود.

پردازنده M3 اگر مهم‌ترین پردازنده‌ تاریخ اپل نباشد، قطعاً یکی از مهم‌ترین‌ها است. این پردازنده از لیتوگرافی سه نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کند. این لیتوگرافی همزمان با افزایش قدرت پردازنده‌ها، مصرف انرژی آن‌ها را پایین می‌آورد؛ با این‌حال هزینه‌ لیتوگرافی سه نانومتری زیاد است و این موضوع مستقیماً روی قیمت CPU و قیمت مک‌بوک تأثیر می‌گذارد. هرگونه تغییر دیگر در مک‌بوک ممکن است در نهایت باعث افزایش هرچه‌ بیشتر قیمت لپ‌تاپ‌های اپل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2023-09-09 15:00

افزودن دیدگاه جدید