کد مطلب: 

284750

عملیاتی شدن پروژه آزمایشی انتشار کرون دیجیتال در سوئد

پروژه آزمایشی انتشار کرون دیجیتال سوئد، در بهار 2020 با هدف آزمایش احتمالات فنی و نحوه در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم مردم آغاز شد که تاکنون سه فاز مطالعاتی و عملیاتی برای به‌ کارگیری کرون دیجیتال توسط بانک مرکزی این کشور انجام شده است.
عملیاتی شدن پروژه آزمایشی انتشار کرون دیجیتال در سوئد

به گزارش سیتنا، بانک مرکزی سوئد اعلام نموده کار بر روی ایجاد کرون دیجیتال (E-Krona) در سوئد پیشرفت نموده و پروژه آزمایشی وارد مراحل پایانی گردیده است. این بانک در پاسخ به علت پیگیری این پروژه و اهمیت آن می‌گوید که اکثر کشورها و بانک‌های مرکزی جهان در حال حاضر ایجاد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را دنبال می‌کنند.

در اتحادیه اروپا، کار بر روی یوروی دیجیتال در حال انجام است که می‌تواند پیامدهایی برای سوئد نیز داشته باشد. بنابراین بانک مرکزی سوئد تصمیم گرفته است بر روی امور مربوط به پیامدها و الزامات کرون الکترونیکی قابل انتشار تمرکز کرده و از نزدیک تحولات بین‌المللی را در این زمینه رصد کند. همزمان، کار بر روی بررسی اصلاحیه‌هایی در قوانین موجود در صورتی که مجلس تصمیم به صدور کرون الکترونیکی بگیرد، ادامه دارد. این اقدامات، با گزارش استعلام پرداخت ارائه شده در فصل بهار که بیان می‌کند بانک مرکزی باید به ارزیابی شرایط برای معرفی یک کرون الکترونیکی ادامه دهد، منطبق است تا در صورت اتخاذ چنین تصمیمی‌توسط مجلس، امکان معرفی آن در یک زمان معقول فراهم شود.

تاکنون سه فاز مطالعاتی و عملیاتی برای به‌کارگیری کرون دیجیتال توسط بانک مرکزی انجام شده است. مطالعات مربوط به این پروژه از سال 2017 آغاز گردیده و در سال 2019، این بانک پروژۀ آزمایشی E-Krona را با وظیفه افزایش دانش خود در مورد چگونگی طراحی یک پول دیجیتال، با ارائه پیشنهادهایی برای راه‌حل فنی و بررسی مسائل نظارتی در مورد آن ایجاد نمود.

پروژه آزمایشی در بهار 2020 با هدف آزمایش احتمالات فنی برای کرون الکترونیکی و عمیق‌تر کردن تمرکز آن بر روی مسائل مربوط به سیاست‌های مربوط به انتشار کرون سوئد به شکل دیجیتال و در دسترس قرار گرفتن آن برای عموم مردم آغاز شد. کار پروژه بر روی ارزیابی کرون دیجیتال در یک محیط IT ایزوله انجام شده است که به عنوان مثال، امکان انجام پرداخت‌های آفلاین و ساده‌سازی پرداخت‌های بین ارزی آزمایش شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2023-09-04 11:20

افزودن دیدگاه جدید