کد مطلب: 

284600

راه اندازی سامانه فاقدین شناسنامه در سال ۱۴۰۲

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، به منظور تسهیل در ثبت نام و تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در سال ۱۴۰۲ سامانه https://faghedin.sabteahval.ir جهت ثبت نام ایرانیان فاقد شناسنامه راه‌اندازی شده است.
راه اندازی سامانه فاقدین شناسنامه در سال ۱۴۰۲

به گزارش سیتنا، با توجه به سیاست های دولت سیزدهم، به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با ایجاد زیرساخت های لازم با اختصاص شناسه یکتا به آنان و در نهایت صدور کارت موقت ویژه برای این افراد همزمان با هفته دولت در سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

با این اقدام امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می گردد.

ثبت اطلاعات فاقدین شناسنامه دارای پرونده، ایجاد سامانه اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین شامل اخذ اطلاعات نشانی، تصویر چهره و آثار بیومتریک و ایجاد فرایند چاپ کارت شناسایی ویژه فاقدین شناسنامه از جمله اقداماتی است که تاکنون در این خصوص صورت پذیرفته است. همچنین به منظور تسهیل در ثبت نام در سال ۱۴۰۲ سامانه https://faghedin.sabteahval.ir جهت ثبت نام ایرانیان فاقد شناسنامه راه اندازی شده است.

شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازوکارهای قانونی ارائه خدمت به افراد مشمول،  کاهش هزینه های حاکمیتی،  ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت کارت فاقدین شناسنامه و ... از آثار و نتایج این طرح است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-31 09:09

افزودن دیدگاه جدید