کد مطلب: 

284238

معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات، خبر داد: تبیین تنظیم‌گری در حوزه فناوری اطلاعات

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات کشور دارای دو بازو است که شامل برنامه‌‌ریزی و طراحی و بخش اجرایی و نظارت می‌باشد و توسط پژوهشگران و متخصصان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و فعالان بخش خصوصی به حرکت درمی‌آید.
حامد منکرسی

به گزارش سیتنا، حامد منکرسی در ششمین "کنفرانس زیرساخت‌ اطلاعاتی کشور" با اشاره به این مهم که در حوزه تنظیم‌گری، گام‌های بلندی برداشته شده است، بیان داشت: کارکردهای اصلی تنظیم‌گری به سه بخش تقسیم می‌شود که شامل حمایت از حقوق کسب و کارها، مشتریان و حقوق عامه است. بخش دوم کارکرد تنظیم‌گری در راستای استانداردسازی خدمات ارائه شده با هدف ارتقای کیفیت خدمات و توسعه بازار تعریف شده است و تمرکز اصلی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز از ابتدای فعالیت تا کنون معطوف به همین کارکرد است. اخرین کارکرد نیز به ریل‌گذاری در جهت رشد بازار، نوآوری و خدمات نوین تعلق دارد.

منکرسی در تشریح ارکان اصلی مشارکت در تنظیم‌گری فناوری اطلاعات گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند که وظایف سیاستگذاری و نظارت، اجرا و پیاده‌سازی، بررسی علمی و پژوهشی را به عهده دارند.

هم‌چنین وی، تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات کشور را دارای دو بازو دانست که شامل: برنامه‌‌ریزی و طراحی و بخش اجرایی و نظارت می‌باشد و توسط پژوهشگران و متخصصان و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و فعالان بخش خصوصی به حرکت درمی‌آید.

معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران از بروز تحولات مثبت در حوزه کسب و کارها، سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-22 11:44

افزودن دیدگاه جدید