کد مطلب: 

284220

ایجاد خطر برای امنیت شبکه داخلی کشور با گسترش استفاده از فیلترشکن ها

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، گفت: صرف نظر از فیلترینگ شبکه های مجازی، دامنه فیلترینگ به برخی از کسب و کارها و سایت های خبری رسیده است و این موضوع به گردش آزاد اطلاعات لطمه می زند و گسترش استفاده از فیلترشکن ها موجب ایجاد خطر برای امنیت شبکه داخلی کشور و امنیت کاربران است.
غلامرضا نوری قزلجه

به گزارش سیتنا، غلامرضا نوری قزلجه در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: با وجود توسعه زیرساخت های ارتباطی، هنوز در برخی از روستاها دسترسی به تلفن ثابت و سیار محقق نشده و علی رغم رشد قابل ملاحظه در آمارها باشاخص های بین المللی فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم افزود: سهل انگاری در مقابل حقوق کاربران موضوعی است که محل پرداختن به آن وجود دارد. همچنین تنوع نهادهای اعمال کننده محدودیت و فیلترینگ مسئله ای است که در گزارش به آن اشاره نشده است. همچنین برخی از این نهادها مجوزی از مجلس نیز ندارند و همین فیلترینگ به خودتحریمی دامن زده است.

تنوع نهادهای اعمال کننده محدودیت و فیلترینگ مسئله ای است که در گزارش به آن اشاره نشده است. همچنین برخی از این نهادها مجوزی از مجلس نیز ندارند و همین فیلترینگ به خودتحریمی دامن زده است.

وی با انتقاد از فیلترینگ گسترده اینترنت گفت: صرف نظر از فیلترینگ شبکه های مجازی، دامنه فیلترینگ به برخی از کسب و کارها و سایت های خبری رسیده است و این موضوع به گردش آزاد اطلاعات لطمه می زند و گسترش استفاده از فیلترشکن ها موجب ایجاد خطر برای امنیت شبکه داخلی کشور و امنیت کاربران است.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود وزیر ارتباطات در گزارش خود هزینه تحمیل فیلترینگ به کسب و کارها را ارائه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2023-08-22 09:07

افزودن دیدگاه جدید