کد مطلب: 

283618

گزارش چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران (IDEO 2023)

گزارش «چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران» (IDEO 2023) با همکاری آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CIACT) و آزمایشگاه داده و حکمرانی (D4G Lab) و با هدف ارائه تحلیل واقعی و شواهدمحور از وضعیت اقتصاد دیجیتال در ایران تهیه شده است.
گزارش چشم‌انداز اقتصاد دیجیتال ایران (IDEO 2023)

به گزارش سیتنا، هدف گزارش ارائه تحلیل واقعی و شواهدمحور از وضعیت اقتصاد دیجیتال در ایران است. امروزه اقتصاد دیجیتال به عنوان پدیده‌ای چندوجهی و تحول‌آفرین، سهم غیرقابل‌انکاری در تحقق رشد اقتصادی - سیاسی کشورها دارد؛ از این رو حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال مستلزم اتخاذ رویکردها و سیاست‌های نوآورانه در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

IDEO با معرفی شاخص‌های مفید و الهام‌بخش برای ارزیابی و سنجش اقتصاد دیجیتال ایران به دنبال اجماع‌سازی میان ذی‌نفعان و ارائه نقشه راه عملیاتی هم‌آفرینی توسعه اقتصاد دیجیتال ایران با نگاهی به تجارب موفق بین‌المللی است.

به طور کلی در گزارش مزبور به مواردی مانند: ارائه نقشه راه عملیاتی توسعه سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد ملّی، ارائه چشم‌انداز هم‌آفرینی داده‌محور در زیست‌بوم استارتاپی کشور و ارائه پیشنهاداتی در زمینه استراتژی صادراتی فاوا، پرداخته شده است.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2023-08-06 17:38

افزودن دیدگاه جدید