کد مطلب: 

282902

وزیر ارتباطات خبر داد: احراز هویت بیش از ۲۰ میلیون کاربر در پنجره واحد دولت هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه دولت هوشمند با اتحاد راهبردی وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی، در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیش از ۲۰ میلیون کاربر احراز هویت شده اند.
وزیر ارتباطات خبر داد: احراز هویت بیش از ۲۰ میلیون کاربر در پنجره واحد دولت هوشمند

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور در اختتامیه مراسم نهمین جشنواره فاوا گفت: این جشنواره باید به محلی برای نمایش دستاوردهای صنعت فاوا شود؛ هرچند به جایگاهی که می‌خواهیم نرسیدیم، اما شاهد توانمندی های خوبی هستیم.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات براساس تاییدیه مرکز ملی فضای مجازی در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴ درصد بود که اکنون به نزدیک ۶۳ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات گفت: معیار اعلام این پیشرفت‌ها مشخص است چرا که مرکز ملی فضای مجازی ناظر شبکه ملی اطلاعات است و ۱۲۰ شاخص قابل سنجش برای این منظور وجود دارد که به راحتی می‌توان این پیشرفت را ارزیابی کرد.

زارع پور ادامه داد: چارچوب مشخصی برای پایاش شبکه ملی اطلاعات مشخص شده و بنده طبق پایشی که هر هفته از شبکه ملی اطلاعات دارم می گویم در حال حاضر پیشرفت ۶۳ درصد است و تا پایان سال ۷۵ درصد پیشرفت خواهد داشت.

وزیر ارتباطات، افزود: در بخش خدمات پایه ظرفیت های داخلی را ارتقا دادیم.

وی ادامه داد: در اجلاس اکو از سکوهای بومی ما استقبال خوبی از طرف کشورهای حاضر شد و درخواست حضور سکوهای بومی ایرانی در کشورهای خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به طرح اینترکانکشن پلتفرم‌ها، گفت: بسیاری از کشورها از جمله کشورهایی که در اجلاس اکو حضور داشتند درخواست ایجاد طرح اینترکانکشن داشتند که در حال رایزنی برای ایجاد این طرح و ارتباط پلتفرم‌های ایرانی با کشورهای دیگر هستیم.

زارع پور در بخشی دیگر از سخنانش گفت: تا آبان ماه دستگاه ها مکلفند به صورت برخط استعلام بگیرند.

وزیر ارتباطات، اظهار کرد: اغلب کشورهای بزرگ به سمتی می روند که دارایی دیجیتال داشته باشند و اگر نداشته باشند در آینده حکومت های محلی نمی‌توانند حقوق مردم خود را حفظ کنند.

وی افزود: در حوزه دولت هوشمند با اتحاد راهبردی وزارت ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی، در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بیش از ۲۰ میلیون کاربر احراز هویت شده اند.

وزیر ارتباطات، گفت: توجه جدی دولت مر‌دمی به حوزه فضایی را شاهدیم و جلساتی را در شورای فضایی برگزار کردیم و بازیگران کشوری و لشگری در آن حضور دارند و در حوزه صنعت فضایی، فضا را باید برای ورود بازیگران خصوصی فضایی آماده کنیم.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-18 14:28

افزودن دیدگاه جدید