کد مطلب: 

282645

فروش ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در سال ۱۴۰۰

رییس پارک فناوری پردیس گفت: از فروش سال 1400 شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، آمار دقیقی نداریم؛ چراکه هنوز اظهارنامه‌ها به دست ما نرسیده است، اما رقم فروش ما در سال 1400 نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان فروش بوده است.
پارک فناوری پردیس

به گزارش سیتنا، مهدی صفاری‌نیا امروز (20 تیر ماه) در نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور، توسعه زیست‌بوم مراکز رشد را بسیار باارزش توصیف کرد و افزود: امروز پارک فناوری پردیس ۲۲ ساله شده است. سابقه فعالیت آن به سال ۱۳۸۰ برمی‌گردد؛ زمانی که ایده‌ آن در دفتر همکاری‌های ریاست جمهوری مطرح شد. در آن موقع قرار نبود که مراکز رشد در تهران ایجاد شود.

وی نقطه شروع فعالیت‌های پارک فناوری پردیس را از سایت شهری دانست و ادامه داد: با ردیف بودجه‌ای که از استانداری دریافت کردیم، سه ساختمان مرکزی را احداث کردیم و سپس پذیرش شرکت‌های استیجاری را در دستور کار قرار دادیم.

صفاری‌نیا راه‌اندازی مرکز رشد این پارک را مربوط به سال ۱۳۸۶ دانست و یادآور شد: تیم‌های اولیه بعد از ایجاد مرکز رشد در آنجا مستقر شدند، ضمن آنکه در سال‌های گذشته فضای اشتراکی با عنوان «کواپ» ایجاد کردیم که در آن به غیر از شرکت‌های نوپا، شرکت‌های بزرگ و تیم‌ها را پذیرش کردیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۳ به پیشنهاد دکتر ستاری، معاون سابق علمی رییس‌جمهوری طراحی رویدادهای کارآفرینی و ایجاد شتاب‌دهنده‌های نوآوری را در دستور کار قرار دادیم و به دنبال آن رویدادهای فناوری که در ابتدا استارتاپ ویکند بود، مورد حمایت قرار گرفتند.

صفاری‌نیا با تاکید بر اینکه تلاش ما این بود که به نیازهای صنعت وصل شویم، گفت: در این راستا از سال ۱۳۸۶ نخستین قراردادهای نیازهای صنعتی را با دستگاه‌ها منعقد کردیم و نزدیک به ۴۰ توافقنامه و قراردادهای مختلف را به اشتراک گذاشتیم.

رییس پارک‌ فناوری پردیس با اشاره به استقرار ۴۵۰ شرکت در پارک، یادآور شد: علاوه بر آن ۳۵۰ شرکت نیز بنا به دلایلی از پارک خارج شدند. برخی از شرکت‌ها مانند دیجی کالا به دلیل بزرگ شدن از پارک خارج شدند و برخی دیگر به دلیل شکست.

وی اضافه کرد: همچنین ۹ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا با اشاره به آمار فروش شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان، گفت: از فروش سال گذشته شرکت‌ها، آمار دقیقی نداریم؛ چراکه هنوز اظهارنامه‌ها به دست ما نرسیده است، اما رقم فروش ما در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان فروش شرکت‌های مستقر در پارک بوده است.

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه میزان فروش شرکت‌های عضو، اما غیرمستقر در این آمار نیامده است، گفت: همچنین ۳۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شده است و در سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز از کشور داشتیم.

به گفته وی، سهم شرکت‌های دارویی در جلوگیری از خروج ارز بیشتر بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-11 13:34

افزودن دیدگاه جدید