کد مطلب: 

282622

مدیرکل ICT تهران در گفت‌وگو با سیتنا خبر داد: امکان دسترسی بیش از 460 هزار خانوار به اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، گفت: بر اساس مستندات سایت رسمی پروژه ملی فیبرنوری، تا خردادماه 1402 قریب به 466.125 خانوار در استان تهران تحت پوشش این طرح ملی قرار گرفته‌اند و از این تعداد نیز 65.568 کاربر به عنوان سرویس گیرنده فیبرنوری در استان تهران ثبت شده اند.
مرتضی رضایی

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان تهران، اظهار کرد: توسعه زیرساخت شبکه بر بستر فیبرنوری یکی از طرح های بزرگ و اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که مقرر است تا پایان سال 1404 برای حداقل 20 میلیون خانوار و کسب و کار پوشش و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت با تکنولوژی فیبرنوری فراهم شود.

وی، ادامه داد: در استان تهران نیز مانند سایر استان های کشور این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و تا کنون برای 19 شهر از مجموع 45 شهر استان ابلاغیه صادر و عملیات اجرایی شروع شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، تاکید کرد: بر اساس مستندات سایت رسمی پروژه ملی فیبرنوری، تا خردادماه 1402 قریب به 466125 خانوار در استان تهران تحت پوشش این طرح ملی قرار گرفته‌اند و از این تعداد نیز 65568 کاربر به عنوان سرویس گیرنده فیبرنوری در استان تهران ثبت شده اند.

رضایی، خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران برای توسعه شبکه فیبرنوری در سال 1402، ابلاغ این طرح را در کلیه شهرهای استان پیگیری خواهد نمود که باعث پوشش حداکثری خانوارها به FTTX  در استان می شود، همچنین رایزنی با استانداری و فرمانداری ها و شهرداری ها و اپراتورها در جهت انعقاد هرچه زودتر قرارداد و تسهیل در اجرای پروژه در دستور کار قرار دارد.

وی، افزود: در فاز اول این طرح از سوی مجری پروژه ابلاغ آغاز عملیات اجرایی برای شهرهای ورامین، پیشوا، باقرآباد، زیبا شهر، قرچک، ملارد، قدس, دماوند، گلستان، صالح آباد، اندیشه، پاکدشت، نصیر شهر، صفادشت،فردوسیه، نسیم شهر، شهریار، چهاردانگه و پردیس صورت گرفته است و در حال حاضر اپراتورها، پیگیر مجوزها و عملیات اجرایی می باشند و امیدواریم با همکاری فرمانداری ها، شهرداری ها و دیگر دستگاه های اجرایی شاهد تسریع در اجرای پروژه ملی فیبرنوری در سطح استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، بیان کرد: جهت توسعه هر چه سریع تر این طرح در سطح استان همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی اعم از فرمانداری ها، شهرداری و سایر نهادهای دخیل در جهت تسریع در عملیات اجرایی ضروری است و با پیگیری‌های انجام شده، فرمانداری ها و شهرداری ها کمک می کنند تا اجرای پروژه فیبرنوری که نیازمند حفر کانال و هماهنگی است در شهرها هرچه زودتر اجرایی شود تا شاهد باشیم نهضت اتصال مردم به فیبرنوری اتفاق بیفتد، و زیرساخت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم شود.

رضایی پیرامون آخرین اقدامات پروژه USO در این استان هم به سیتنا، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان تهران به شبکه ملی اطلاعات متصل بوده اند، که با اجرای  ۱۵ سایت همراه  در روستاهای محروم از محل اعتبارات توسعه، پوشش به 98 درصد رسیده است، و برای دو درصد باقی مانده اتصال روستاهای هدف به اپراتورها ابلاغ شده و انشاالله تا پایان سال جاری صد درصد روستاهای بالای 20خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

 لازم به ذکر است بخش عمده اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات با پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از محل اعتبارات داخلی اپراتورهای تلفن همراه محقق شده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-07-11 10:10

دیدگاه‌ها

تصویر اکبر
این چرت و پرت ها رو ول کنید من تهرانم وسط شهر میگن فیبر نداریم
ارسال شده توسط اکبر در 20 تير 02 - 10:32

افزودن دیدگاه جدید