کد مطلب: 

282592

برداشت از حساب با ترفند ارسال لینک جعلی واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد لینک‌های ارسالی برای کاربران را خطرناک خواند و از کشف پرونده‌ 210 میلیون ریالی برداشت با لینک‌های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد.
سهام عدالت

به گزارش سیتنا، سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم هم‌وطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.

این مقام مسئول افزود: در پی مراجعه یکی از هم‌وطنان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی 210 میلیون ریالی از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مهدی عمران فر بیان داشت: شاکی که پیگیر اخبار اختصاصی سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز را آغاز کرده  و جمعاً مبلغ 655 میلیون ریال از حساب وی برداشت‌ شده است.

وی ادامه داد: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدارهای پیشگیرانه‌ پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود اما خوشبختانه شاکی اراکی با شماره 096380 مرکز فوریت های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت های صورت گرفته می شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم شناسایی‌شده به دادسرا معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-10 09:39

افزودن دیدگاه جدید