کد مطلب: 

282145

خرید مانتوی تابستانه به قیمت تمام موجودی حساب!

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و بازداشت فردی که در پوشش فروش مانتوی ارزان قیمت تابستانه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان خود کرده بود، خبر داد.
خرید مانتوی تابستانه به قیمت تمام موجودی حساب!

به گزارش سیتنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش فردی به پلیس فتا مراجعه و ادعا کرد که حدود پانصد میلیون ریال به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است. در همین راستا نیز پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.  
 
وی با اشاره به آغاز تحقیقات از شاکی پرونده، گفت: شاکی در اظهاراتش به ماموران پلیس فتا گفت که با یک سایت فروش مانتو در فضای مجازی برخورد کرده که با قیمتی پایین‌تر از بازار اقدام به فروش محصولات خود کرده بود. شاکی هم وسوسه شده و برای خرید از طریق درگاه بانکی موجود در سایت اقدام کرده اما پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود، با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی‌اش خالی شده است.
 
معظمی گودرزی با اشاره به تحقیقات ماموران پلیس فتا بر روی این پرونده گفت:‌ کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش مانتوی تابستانه و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه کنندگان کرده و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب آنان کرده است.
 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، رسیدگی به پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و ماموران پس از تشریفات قضایی و اخذ مجوزهای لازم متهم را در محل اختفای خود در تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به مقر پلیس فتا منتقل کردند.
 
وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت:‌ این فرد پس از حضور در پلیس فتا لب به اعتراف بازکرد و گفت که با راه‌اندازی یک سایت فروش مانتوی تابستانه و یک درگاه جعلی از بیش از ۲۶ نفر از شهروندان در مجموع بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
 
به گفته معظمی گودرزی برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی بر روی پرونده متهم برای کشف دیگر جرائم و شکات احتمالی نیز از سوی ماموران پلیس فتای تهران بزرگ در حال انجام است.

وبه در پایان به مردم توصیه کرد که فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و بدانند که ارزانی بی‌دلیل می‌تواند یکی از ترفندهای مجرمین اینترنتی باشد. مردم حتما از سایت‌های دارای اینماد خرید کرده و به سایت‌های بی‌نام‌ونشان اعتماد نکنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-28 14:19

افزودن دیدگاه جدید