کد مطلب: 

281319

آیا عینک واقعیت‌ ترکیبی اپل، انقلابی دیگر در دنیای دیجیتال است؟

شرکت اپل، پس از ماه‌ها انتظار، عینک واقعیت‌افزوده مجازی خود را معرفی کرد. عینک واقعیت‌افزوده این شرکت چه تفاوتی با رقبا دارد و چرا برخی آن را مانند آیفون انقلابی در جهان فناوری می‌دانند؟
آیا عینک واقعیت‌ ترکیبی اپل، انقلابی دیگر در دنیای دیجیتال است؟

به گزارش سیتنا، عینک اپل و طیف زیادی از محصولات دیگر در رویداد بهاره این شرکت یاWWDC 2023 در حالی معرفی شد که برخی کارشناسان عینک واقعیت مجازی اپل را انقلابی در زندگی دیجیتال می‌دانند.

این عینک دارای یک ایده ساده است؛ جهان واقعی و جهان مجازی را از هم جدا نمی‌کند بلکه آن‌ها را روی هم ترکیب می‌کند.

شیشه شفاف جلوی این عینک اجازه می‌دهد که کاربر جهان واقعی را ببیند، ولی عینک پارامترهای جهان مجازی را به جهان واقعی اضافه می‌کند. باقی داستان همان قدرت اپل در طراحی صنعتی و ترکیب آن با فناوری و قدرت بالای تبلیغات این شرکت است.

«ویژن پرو» نام این محصول است که ۱۲ دوربین و پنج سنسور دارد که با کمک آن‌ها این عینک از حرکت چشم و دست کاربر برای اجرای فرمان‌ها یا هماهنگ‌کردن تصاویر استفاده می‌کند.

هدست یا عینک اپل محتواهای دیجیتالی را با محیط اطراف کاربر ترکیب می‌کند و اپل این روش را «رایانش فضایی» نامیده است. برخی کارشناسان تکنولوژی این وسیله را آغازگر دوران پسا آیفون دانسته‌اند.

عینک یا هدست اپل دارای دو پردازنده است؛ پردازنده ام دو که مشابه مک‌بوک‌ایر است و پردازنده آر یک که کمک می‌کند اطلاعات سنسور پردازش شود.

به‌دلیل استفاده از پردازنده، این محصول نیازی به اتصال به رایانه یا گوشی برای کارکردن ندارد و خودش سیستم‌عامل دارد و یک محصول مستقل مانند گوشی تلفن همراه است.

در ارتباط تصویری، استفاده از این ابزار کمک می‌کند که تماس تصویری در اندازه واقعی افراد رخ دهد.

آیا عینک واقعیت‌ ترکیبی اپل، انقلابی دیگر در دنیای دیجیتال است؟

این عینک دارای دو نمایشگر است که هر نمایشگر کیفیت چهارکِی را برای کاربر فراهم می‌کند. برای افرادی که عینک می‌زنند، اپل به کمک شرکت آلمانی زایس عدسی برای این ابزار خود ساخته است.

یکی از نقاط ضعف این محصول از نظر کارشناسان باتری خارجی آن است. این باتری با یک سیم به عینک وصل می‌شود و دو ساعت شارژدهی دارد.

ویژن پرو دارای سیستم حفاظت اپتیکی است که اجازه می‌دهد دستگاه فقط بتواند با اطلاعات رمزگذاری‌شدۀ چشم صاحب خود کار کند.

یکی از نقاط ضعف دیگر این محصول قیمت بالای آن است که حدود سه هزار و ۵۰۰ دلار است. منتقدان همچنین می‌گویند اپل هیچ راهکاری برای مقابله با گرم‌شدن پردازنده‌های در حال کار روی چشم کاربر ارائه نداده است.

ویژن پرو با استفاده از سیستم‌عامل اختصاصی خود می‌تواند بسیاری از اپ‌های آیفون و آی‌پد را در خود اجرا کند.

سیستم عامل مخصوص هدست و عینک‌های واقعیت افزوده شرکت اپل «ویژن او اس» نام دارد.

این سیستم‌عامل برای دستگاه‌های ساخت اپل مناسب است که دارای «رایانش مکان‌مند» هستند. این سیستم عامل کمک می‌کند تا دستگا‌های ساخت اپل، پارامترهای دیجیتال را به فضای واقعی بیاورند و در اپ‌های مختلف از راه حرکت دست ،چشم و فرامین صوتی کار کنند.

با این سیستم عامل، کاربر می‌تواند همزمان روبه‌روی خود یک صفحه مرورگر باز کند، در سمت راست خود یک فیلم را نمایش دهد و در صفحه چپ خود صفحه پیام‌رسان مورد نظر خود را باز کند.

با این سیستم عامل می‌توان صفحه کلید مجازی با استفاده از عینک و هدست‌های اپل را ایجاد کرد و با اتصال به مک بوک، به تایپ کردن پرداخت و حتی به صفحه نمایشگر رایانه‌های ساخت اپل دسترسی داشت.

با همکاری اپل و شرکت دیزنی امکان تماشای فیلم‌های سه بعدی در این سیستم عامل با استفاده از عینک‌ها و هدست‌های ساخت اپل امکان پذیر خواهد بود.

این محصول در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-06-07 22:46

افزودن دیدگاه جدید