کد مطلب: 

281313

کلاهبرداری با درج آگهی در اپلیکیشن دیوار

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری مرد جوانی که با درج آگهی در اپلیکیشن دیوار اقدام به کلاهبرداری به ارزش چهارصد میلیون ریال کرده بود، خبر داد.
کلاهبرداری با درج آگهی در اپلیکیشن دیوار

به گزارش سیتنا، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت در اپلیکیشن دیوار با آگهی فروش مبل با مبلغ مناسبی روبرو شده که پس از ارسال پیام به فرد فروشنده مبلغی را به‌عنوان بیعانه برای وی واریز کرده که پس‌ازآن آگهی برداشته‌ شده  و دیگر فردی پاسخگوی وی نبوده است.

این مقام انتظامی تشریح کرد: پس از اخذ اظهارات از شاکی، پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات، طی فرآیند فنی هویت متهم به همراه محل اختفا وی، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی جهت ادامه سیر مراحل قضایی به محاکم ذی‌صلاح منتقل شد.

این مقام مسئول افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه ابتدا منکر هرگونه کلاه‌برداری شد اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان داشت با درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی اعتماد افراد را جلب و مبلغی به‌عنوان ودیعه دریافت کرده است. در ادامه بازجویی مشخص گردید متهم مبالغ کلاهبرداری شده را صرف بازی در سایت‌های قمار و شرط‌بندی کرده  و تمامی آن از دست‌ داده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به شهروندان هشدار داد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ در این روش عموماً کلاهبرداران کالا یا خدماتی را باقیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز نمایند؛ لذا اکیداً توصیه می‌شود شهروندان گرامی تا زمانی که کالا یا خدمات موردنیاز خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-07 13:24

افزودن دیدگاه جدید