کد مطلب: 

281147

دستگیری کلاهبردار فروش خودرو در اپلیکیشن شیپور در شمال شرق کشور

رئیس ‌پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی که با وعده فروش خودرو در اپلیکیشن شیپور از تعداد 12 شهروندان مازندرانی به مبلغ 2.200.000.000 ریال کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
دستگیری کلاهبردار فروش خودرو در اپلیکیشن شیپور در شمال شرق کشور

به گزارش سیتنا، سرهنگ سامع خورشاد اعلام کرد: در پی مراجعه چند شهروند مازندرانی به پلیس فتا و اعلام این که فردی کلاهبردار با ترفندهای متقلبانه در پوشش فروش خودرو از طریق سایت شیپور مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر ازقیمت بازار درسایت شیپور کلاهبرداری شده است، گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را درشمال شرق کشوردستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شده با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب 12شهروندان مازندرانی در پوشش فروش خودرو در سایت شیپور اعتراف کرده‌ومبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه  2.200.000.000 ریال بر آورد گردید ، کل این مبلغ را بصورت گسترده درحوزه خرید وفروش سکه پارسیان،تلفن همراه را داشته است.

سرهنگ خورشاد توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-01 08:32

افزودن دیدگاه جدید