کد مطلب: 

281093

ایلان ماسک در سفر به پکن با وزیر امور خارجه چین دیدار کرد

ایلان ماسک که به چین سفر کرده است، در دیدار با وزیر خارجه این کشور، تاکید کرد: تسلا با جدا کردن و گسستن زنجیرها مخالف است و مایل است به گسترش تجارت خود در چین ادامه دهد.
ایلان ماسک در سفر به پکن با وزیر امور خارجه چین دیدار کرد

به گزارش سیتنا از یورونیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پکن با وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

کین گانگ، وزیر خارجه چین در این دیدار با تاکید بر استقبال کشورش از سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی گفت روابط تیره آمریکا و چین مستلزم «احترام متقابل» است.

براساس بیانیه‌ وزارت امور خارجه چین، گانگ در این نشست گفته است: «ما باید فرمان را در مسیر درست احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد نگه داریم»

روابط ایالات متحده و چین در سال‌های اخیر به ویژه پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی چینی که گمان می‌رود اطلاعاتی درباره آمریکا جمع‌آوری می‌کرد مخدوش شده است.

به طوری که وال استریت ژورنال گزارش داد که چین درخواست وزیر دفاع این کشور را برای دیدار با وزیر دفاع آمریکا در زمانی که هر دو در آخر هفته در سنگاپور بودند رد کرده است.

مدیرعامل تسلا در شرایطی به چین سفر کرده است که پکن تلاش می‌کند تا اعتماد سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد چین را احیا کند. با تیره شدن روابط پکن و واشنگتن و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی چین این کشور با خطر کاهش سرمایه گذاری خارجی مواجه شده است.

کین گفته است بازار خودروهای الکتریکی در چین «چشم انداز گسترده‌ای برای توسعه دارد» چین نیمی از فروش جهانی خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده است و محل اولین کارخانه تسلا در خارج از ایالات متحده است.

تسلا در سال ۲۰۱۹ اولین کارخانه خودروسازی کاملاً خارجی خود را در چین افتتاح کرد.

با این وجود شرکت تسلا به تازگی اعلام کرده است قصد دارد دومین کارخانه عظیم خود را در شانگهای بسازد. چین بزرگ‌ترین بازار‌ خودروهای الکتریکی جهان و دومین بازار بزرگ تسلا پس از ایالات متحده است.

در بیانیه‌ای که در وبسایت تسلا منتشر شده است آمده است که مقامات چینی متعهد به ایجاد یک محیط تجاری بهتر مبتنی بر قوانین بین‌المللی برای شرکت‌های خارجی شده‌اند.

ماسک نیز گفته است: «تسلا با جدا کردن و گسستن زنجیرها مخالف است و مایل است به گسترش تجارت خود در چین ادامه دهد.» به نظر می‌رسد اشاره او به دو قطبی شدن بازار جهان است.

با این حال روابط مدیرعامل تسلا و چین چندان برای واشنگتن خوشایند نیست به طوری که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر گفت بهتر است پیوندهای ماسک با کشورهای خارجی بررسی شود.

هرچند تسلا همچنان بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان است اما در سال‌‌های اخیر محبوبیت برند‌های چینی افزایش یافته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-30 22:28

افزودن دیدگاه جدید