کد مطلب: 

281057

یک مدیر ارشد حوزه فاوا، تاکید کرد: مراقبت از فرزندان در فضای مجازی با استفاده از اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: والدین می‌توانند سرویس اینترنت کودکان و نوجوانان را بر روی هر سیم کارتی که در اختیار کودکان قرار می‌دهند با شماره‌گیری #۴۵۶* فعال کنند که بعد از فعال شدن، کودک یا نوجوان تنها به سایت‌های مورد تأیید و مناسب سن‌ایشان متصل خواهد شد و دیگر نمی‌توانند در فضای آزاد و ولنگار اینترنت ر‌ها باشند و هر سایتی را باز، گوگل را سرچ و به هر تصویری دسترسی داشته باشند.
سید محمود رادمنش

به گزارش سیتنا، سید محمود رادمنش، پیرامون فعال شدن اینترنت کودکان و نوجوانان گفت: اینترنت کودکان و نوجوانان در راستای سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در سال ۹۸ ارائه و مواد آن به تصویب رسیده است.

وی، بیان کرد: وزارت ارتباطات اخیراً در راستای محافظت از کودکان و نوجوانان در فضای پر مخاطره فضای مجازی و مدیریت دسترسی، اینترنت کودکان و نوجوانان را راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: والدین می‌توانند سرویس اینترنت کودکان و نوجوانان را بر روی هر سیم کارتی که در اختیار کودکان قرار می‌دهند با شماره‌گیری #۴۵۶* فعال کنند که بعد از فعال شدن، کودک یا نوجوان تنها به سایت‌های مورد تأیید و مناسب سن‌ایشان متصل خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه خانواده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ir. ۴۵۶ مراجعه کنند، گفت: با راه‌اندازی اینترنت کودکان و نوجوانان آن‌ها نمی‌توانند در فضای آزاد و ولنگار اینترنت ر‌ها باشند و هر سایتی را باز، گوگل را سرچ و به هر تصویری دسترسی داشته باشند، صرفاً سایت‌هایی برای این کودکان باز می‌شود که مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و متناسب با سنین این افراد است.

گفتنی است؛ طبق آخرین آمار، بیش از ۱۶میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور وجود دارد که از زمان رونمایی اینترنت کودکان تاکنون فقط یک میلیون نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند. چنین آماری نشان‌دهنده آن است که در مجموع تعداد کمی از دانش‌آموزان توانسته‌اند از اینترنت کودکان بهره‌مند شوند و حجم بالایی همچنان از فضای مجازی ایمن به دور هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-05-30 08:34

افزودن دیدگاه جدید