کد مطلب: 

281042

وزیر ارتباطات: بیش از ۹۰ درصد مشکل عدم تنظیم ساعت برخی از گوشی‌ها رفع شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد مشکل عدم تنظیم ساعت برخی از گوشی‌ها برطرف شده اما برخی مدل‌های گوشی تلفن که عمدتا مربوط به شرکت سامسونگ هستند هنوز مشکلاتی دارند که برای رفع آن در حال رایزنی هستیم.
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، «عیسی زارع‌پور» امروز (دوشنبه هشتم خرداد ماه) در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت پست کشور، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وزیر ارتباطات پیرامون عدم تنظیم ساعت برخی از گوشی‌ها گفت: اگر به سایت بین المللی تنظیم ساعت مراجعه کنید، می‌بینید که از شهریور سال گذشته ما بحث عدم تغییر ساعت را در آن سایت بارگذاری و اعلام کردیم. از ثانیه نخست سال نخست ۱۴۰۲ نیز همه سرورهای جهانی مانند تایمز، ساعت دقیق را نشان دادند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: مساله‌ای که اشاره شده مربوط به نرم افزار و سرور برخی از گوشی‌های تلفن همراه است که نیاز به روزرسانی دارند و کارخانه‌ آن گوشی باید کار را انجام دهد.

وی ادامه‌داد: اکنون بیش از ۹۰ درصد این کار انجام شده است، اما برخی مدل‌های گوشی تلفن که عمدتا مربوط به شرکت سامسونگ هستند هنوز مشکلاتی دارند که برای رفع آن در حال رایزنی هستیم.

زارع‌پور تاکید کرد: این کار ماموریت وزارت ارتباطات نیست و ما متولی تلفن همراه نیستیم. آنچه که بر عهده ما بوده است را در زمان مقرر انجام دادیم.

وی درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به خبرنگاری دیگر گفت: وزارت ارتباطات تمام قد حامی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. ما خودمان را وقف شرکت‌های دانش بنیان کرده و روز ارتباطات نمایشگاهی از تجهیزات تولید داخل که در ۲۰ ماه گذشته بومی‌سازی شده است رونمایی کردیم. حرکت خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه بومی‌سازی تجهیزات اولویت‌های خود را اعلام کرده‌ایم و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت کنند مورد حمایت وزارت ارتباطات، وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری هستند.

زارع‌پور بیان‌داشت: در حوزه سکو و پلتفرم نیز ما حامی، مبلغ و استفاده‌کننده ظرفیت‌های داخلی کشور در این حوزه هستیم و همه ظرفیت‌های وزارت ارتباطات از منابع مالی گرفته تا دیگر موارد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-05-29 12:55

افزودن دیدگاه جدید