کد مطلب: 

281041

وزیر ارتباطات: استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در صنعت پست ضروری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با وجود همه زحماتی که تاکنون کشیده شده معتقدم که تا رسیدن به پست هوشمند فاصله زیادی داریم چرا که باید از قبول مرسوله تا تجزیه و رهسپاری از حداکثر فناوری نوین استفاده شود تا بتوانیم خدمات تضمین شده و قابل اتکایی به مردم ارایه کنیم.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت پست با عنوان «پست سکویی برای همه» با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای اینترنتی یا اقتصاد دیجیتال در کشور ما پیشرو تر از بسیاری کشورهای دیگر است گفت: ما جزو کشورهای پیشروی هستیم که نزدیک به ۹۷ درصد پول به صورت الکترونیکی جابجا می شود.

وی افزود: برای اینکه به جایگاه خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک برسیم نیازمند فراهم شدن مقدماتی هستیم که بخش زیادی به حوزه کاری ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: مایه خوشحالی است که اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران نه تنها در شهرها بلکه در روستاها جزو کشورهای با رتبه بالای دسترسی به شبکه پرسرعت ارتباطی است.

زارع پور با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای توسعه ارتباطات روستایی در ۲۰ ماه گذشته گفت: با یک کار جهادی بیش از ۴ هزار روستای جدید بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده اند. یعنی الان قریب به ۹۲ درصد روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و تلاش می شود تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری فاقد دسترسی به شبکه ارتباطی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شبکه ارتباطی زیرساخت اولیه اقتصاد دیجیتال است و تا شبکه ارتباطی وجود نداشته باشد حرف از اقتصاد دیجیتال معنی ندارد گفت: در همین راستا نیز پروژه بزرگ فیبر نوری منازل کسب و کارها را شروع کرده‌ایم و تاکنون بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا پایان سال ده میلیون و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها ایجاد شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه علاوه بر زیرساخت در حوزه پلتفرم نیز جزو کشورهای پیشرو بوده ایم گفت: ما جزو نخستین کشورهایی بوده‌ایم که پلتفرم‌های بومی خودمان را داشته ایم و جوانان نخبه کشور از سال های قبل ما را به پلتفرم های خارجی بی نیاز کرده اند.

وی افزود: جوانان نخبه ای که ما را بی نیاز به پلتفرم های خارجی کرده اند را باید سرداران استقلال حوزه اقتصاد دیجیتال بنامیم. عده ای در دوران دفاع مقدس مجاهدت کردند تا خاک کشورمان به دست دشمن نیفتد و امروز عده‌ای تلاش و مجاهدت می کنند تا نیاز کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال با ظرفیتهای داخلی برطرف شود.

وی افزود: با وجود همه زحماتی که تاکنون کشیده شده معتقدم که تا رسیدن به پست هوشمند فاصله زیادی داریم چرا که باید از قبول مرسوله تا تجزیه و رهسپاری از حداکثر فناوری نوین استفاده شود تا بتوانیم خدمات تضمین شده و قابل اتکایی به مردم ارایه کنیم.

زارع پور ادامه داد: این خواسته ما از پست و لجستیک هوشمند است معتقدم باید به این نقطه برسیم که مردم عزیز هر کالایی را که به صورت اینترنتی خریداری می کنند در زمانی مشخص با خطای زمانی یکی دو ساعت و حتی چند دقیقه دریافت کنند.

وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: این نمایشگاه هم حتماً طلیعه خوبی است تا همه ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد شناسایی و به کار گرفته شود برای تحقق اهداف مورد اشاره شده یعنی لجستیک هوشمند و ارایه خدمات با کیفیت در کمترین زمان ممکن.

زارع پور با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی، کسی در کشور احساس نیاز به خدماتی چون آمازون و Ebay ندارد گفت: ما پلتفرم‌های بومی قوی در حوزه تجارت الکترونیکی داریم و باید به افرادی که برای این موضوع تلاش کرده‌اند، سرداران استقلال کشور گفت. یک عده در میدان جنگ جنگیدند تا خاک ما به دشمن نرسد و یک عده از جوانان نخبه ما نیز تلاش کرده‌اند تا در فضای مجازی به دشمن نیازمند نشویم و خاکمان را در این فضا به آن‌ها ندهیم.

وی افزود: در روز جهانی ارتباطات نمایشگاهی ازتجهیزات تولید داخل که در ۲۰ ماه گذشته بومی سازی شده بود داشتیم این موضوع خیلی خوب است چرا که درحوزه بومی سازی اولویت های جدیدی انجام دادیم و شرکت ها در این حوزه حمایت می شوند.

زارع پور افزود: قابلیت اتصال متقابل بین پیامرسان ها راه اندازی شد. این قابلیت خوبی است که درحال حاضر در کلاس جهانی اتحادیه اروپا آن را به قانون تبدیل کرده و از ۶ یا ۷ ماه دیگر در اروپا برای تمام سکوها و پلتفرم های جهانی اجرایی می شود، ما این کار را شروع کردیم. دیگر مردم نیاز ندارند چند پیامرسان در گوشی خود متصل کنند بلکه یک پیامرسان کافی است۔

وی در ادامه گفت: با استفاده از فناوری های جدید از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و ... امیدواریم شاهد پست هوشمند نیز باشیم. ما فاصله داریم تا به پست هوشمند برسیم. باید حداکثر استفاده خود از فناوری‌های نوین را داشته باشیم تا درنهایت خدمت قابل اتکا به مردم ارایه بدهیم.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پست، با هدف معرفی اکوسیستم پست کشور و گردآوری و هم افزایی کنشگران و بازیگران صنعت پست با مشارکت دستگاه‌ها، مراکز و بنگاه‌های مرتبط از امروز (دوشنبه هشتم خرداد ماه) در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (یازدهم خردادماه) پذیرایی علاقه مندان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-05-29 12:43

افزودن دیدگاه جدید