کد مطلب: 

280999

هلند درباره نشتی اطلاعات در تسلا تحقیق می‌کند

نشریه آلمانی در گزارشی فاش کرد که شرکت تسلا متعلق به ایلان ماسک نتوانسته از داده‌های مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری‌اش محافظت کند.
هلند درباره نشتی اطلاعات در تسلا تحقیق می‌کند

به گزارش سیتنا، هندلزبلات (Handelsblatt) همچنین اعلام کرده است: ۱۰۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه آن توسط یک افشاگر فاش شده است.

سخنگوی سازمان ناظر بر حفاظت داده ها در هلند (Autoriteit Persoonsgegevensبه اختصارAP) در این باره گفت: ما از گزارش نشریه آلمانی مطلع و مشغول بررسی آن هستیم.

دفاتر تسلا در اتحادیه اروپا در این کشور قرار دارند.

البته سازمان هلندی مذکور از اظهار نظر بیشتر درباره آنکه تحقیقی در این باره آغاز شده یا خیر، خودداری کرد. سازمان حفاظت از داده ایالت براندنبورگ آلمان این اطلاعات را به همتای خود در هلند اعلام کرده بوده است.

نشریه آلمانی هندلزبلات در گزارش خود نوشته بود تسلا به مقامات هلند درباره نشتی اطلاعات اطلاع داده اما سخنگوی AP اعلام کرد اطلاعی ندارد که شرکت گزارشی در این زمینه ارائه کرده است یا خیر.

دفتر حفاظت از داده در ایالت براندنبورگ آلمان این نشتی را عظیم اعلام کرد. داگمار هارتگه افسر حفاظت از داده ها در این ایالت گفت: من سابقه چنین نشتی عظیمی را به خاطر ندارم.

به گفته او پرونده نشتی اطلاعات به مقامات هلندی ارائه شده و آنها در صورت صحت اتهامات وظیفه دارند اقدامی انجام دهند. مقامات هلندی چند هفته فرصت دارند تا درباره این پرونده تصمیم گیری کنند.

فایلهای افشا شده شامل بیش از ۱۰۰ هزار نام کارمند فعلی، شماره تامین اجتماعی مدیر ارشد اجرایی تسلا( ایلان ماسک) همراه آدرس ایمیل خصوصی، شماره تماس، دستمزد کارمندان، اطلاعات بانکی مشتریان و جزئیات محرمان تولید است.

چنین نشتی اطلاعاتی خلاف قوانین GDPR اتحادیه اروپا است و در صورتیکه اثبات شود، تسلا با جریمه ای تا ۴ درصد فروش سالانه خود روبرو می شود که مبلغ آن ممکن است به ۳.۲۶ میلیارد یورو برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2023-05-28 14:03

افزودن دیدگاه جدید