کد مطلب: 

280988

هشدار مایکروسافت درباره حملات گروه هکری چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

مایکروسافت هشدار داد که یک گروه هکرهای «ولت تایفون» وابسته به دولت چین طیف وسیعی از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را مورد حمله قرار داده است. چین هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است، اما قبلا هر گونه دخالت در چنین حملات سایبری را رد کرده بود.
هشدار مایکروسافت درباره حملات گروه هکری چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

به گزارش سیتنا، آمریکا، استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا در یک هشدار مشترک امنیت سایبری همچنین گفته‌اند، این گروه هکری به نام «ولت تایفون» ممکن است فعالیت‌های مشابهی در سایر کشورها انجام داده باشد.

أنها می‌گویند اخیرا یک رشته از حملات این گروه هکری وابسته به حکومت چین را کشف کرده‌اند.

رویترز می‌گوید، هنوز ابعاد این حملات سایبری مشخص نشده است، اما آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد برای شناسایی زیرساخت‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند با کشورهای متحد از جمله کانادا، نیوزیلند، استرالیا و بریتانیا در حال همکاری است.

شرکت مایکروسافت نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرده است٬ گروه هکری «ولت تایفون» از سال ۲۰۲۱ فعال بوده و زیرساخت‌های حیاتی در گوام، محل استقرار یک پایگاه نظامی مهم ایالات متحده در اقیانوس آرام، را هدف قرار داده است.

مایکروسافت در بیانیه خود ارزیابی کرده است که «ولت تایفون» به دنبال توسعه قابلیت‌هایی است که بتواند در بحران‌های احتمالی در آینده «زیرساخت‌های ارتباطی حیاتی بین ایالات متحده و منطقه آسیا را مختل کند».

چین هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است. اما قبلا هر گونه دخالت در چنین حملات سایبری را رد کرده بود.

در سال ۲۰۱۴ وزارت دادگستری آمریکا علیه پنج هکر مرتبط با ارتش چین به اتهام حملات سایبری گسترده به شرکت‌های آمریکایی با هدف سرقت اطلاعات تجاری محرمانه اعلام جرم کرد.

در سال ۲۰۲۰ نیز هکرهای مرتبط با ارتش چین، به سرقت اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون شهروند آمریکایی متهم شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-28 10:29

افزودن دیدگاه جدید