کد مطلب: 

280924

تاکید بر نقش شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت نسل جدید ارتباطات بر بستر فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، گفت: شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت نسل جدید ارتباطات که در بستر فیبرنوری انجام می‌شود، نقش بسیار مهمی دارند، از همین رو نه تنها لازم است نگاه انتفاعی به اجرای این طرح را کنار بگذارند، بلکه ضروری است تسریع در روند اجرای این طرح را در اولویت کار خود قرار دهند.
فیبرنوری

به گزارش سیتنا، جلسه بررسی موانع و ارایه راهکارهای عملیاتی اجرای پروژه فیبرنوری منازل با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر رگولاتوری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و برخی از اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اجرایی شدن پروژه FTTX به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های ابلاغی دولت سیزدهم گفت: طرح توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری به عنوان اصلی‌ترین پروژه وزارت ارتباطات در سال جاری است که با اجرای آن زیرساختی مناسب برای توسعه همه بخش‌های کشور فراهم می‌شود.

مهدی روحانی‌نژاد توسعه فیبرنوری را با اهمیت دانست و عنوان کرد: کلانشهر تبریز به حدود ۵۰۰ کیلومتر فیبر نیاز دارد که می‌توان آن را بین چند اپراتور و fcp تقسیم کرد.

وی شهر تبریز را یکی از مهمترین شهرهای ارتباطی کشور دانست و حضور چندین اپراتور یا fcp در این شهر برای اجرای پروژه فیبرنوری را ضروری دانست و بیان کرد: عقب ماندگی هیچ کلانشهر و شهری در پروژه FTTx قابل توجیه نیست و نیاز است استان آذربایجان شرقی نیز با کمک تمام نهادها و دستگاه‌های مربوطه هرچه سریع‌تر با از بین بردن موانع، پروژه فیبرنوری را توسعه دهند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری افزود: هدف این پروژه در استان آذربایجان شرقی، تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش فیبرنوری در این استان است که برای به سرانجام رسیدن آن به همکاری و همراهی استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرهای این استان نیاز است.

در ادامه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: اراده دولت سیزدهم بر این است که با اجرای طرح مهم و راهبردی فیبرنوری یک شبکه پر سرعت و باکیفیت در سراسر کشور راه‌اندازی شود تا زیرساخت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت ایجاد شده و هم‌وطنان سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه را تجربه کنند.

تاکید بر نقش شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت نسل جدید ارتباطات بر بستر فیبرنوری

وی درخصوص مشکلات و موانع موجود در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت نسل جدید ارتباطات که در بستر فیبرنوری انجام می‌شود، نقش بسیار مهمی دارند، از همین رو نه تنها لازم است نگاه انتفاعی به اجرای این طرح را کنار بگذارند، بلکه ضروری است تسریع در روند اجرای این طرح را در اولویت کار خود قرار دهند.

محمد فرزاد بیان کرد: اداره کل ارتباطات استان مصمم است با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه، هرچه سریع‌تر پروژه توسعه دسترسی اینترنت مبتنی بر فیبرنوری را به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کند.

براساس این گزارش، طبق آمار سایت iranfttx.ir استان آذربایجان شرقی در رتبه یازدهم قرار دارد. شهروندان با مراجعه به این سایت علاوه بر مشاهده روند پروژه FTTx در کشور می‌توانند میزان پوشش در منطقه موردنظر خود را نیز مشاهده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-05-27 08:00

افزودن دیدگاه جدید