کد مطلب: 

280568

ببینید| زارع پور: به مناسبت روز ارتباطات، از فاز اول پروژه فیبرنوری رونمایی خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امروز به مناسبت روز ارتباطات فاز اول پروژه فیبرنوری افتتاح شد که در این فاز سه میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرند و تا پایان سال تا 10 میلیون خانوار از 20 میلیون خانواری که قول دادیم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: توسعه شبکه فیبر نوری، زیرساخت توسعه کشور در چند دهه آینده است و لزوم توسعه آن فارغ از این است که چه سرویس داخلی و خارجی بخواهد در کشور فعالیت کند.

زارع‌پور ادامه داد: با توسعه فیبر نوری، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم با اتصال BTSها به فیبر نوری، اپراتورها می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

زارع‌پور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که امروز کلید خواهد خورد، افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است، گفت: «در فاز اول، سه میلیون خانوار در حدود صد شهر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در 10 شهر شاهد پوشش بیش از 70 درصدی هستیم.»

وزیر ارتباطات همچنین گفت از امروز خدمات‌دهی در شهرهای تحت پوشش به مردم آغاز خواهد شد: «برنامه ریزی کردیم تا پایان سال 8 تا 10 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.»

به گفته وی مردم می‌توانند با مراجعه به وبسایت iranfttx.ir مناطق تحت پوشش فیبر نوری را مشاهده کنند و در صورتی که منزل آنها تحت پوشش بود، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. اپراتورها نیز ملزم هستند ظرف یک ماه، دسترسی را برای متقاضیان ایجاد کنند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-05-17 09:55

افزودن دیدگاه جدید