کد مطلب: 

279359

همراهی شرکت مخابرات ایران با سایر اپراتورها به‌منظور سرعت یافتن توسعه طرح فیبرنوری در کشور

در پی تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اضافه شدن شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی فیبرنوری در سال جاری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم تایید کرد که افتتاح پی در پی در لایه دسترسی فیبرنوری در تمام استان ها، شهرستان ها و مراکز صنعتی کشور در دستور کار سال جاری این شرکت قرار گرفته است.
همراهی شرکت مخابرات ایران با سایر اپراتورها به‌منظور سرعت یافتن توسعه فیبرنوری در کشور

دکتر عیسی زارع پور، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون افزایش تعرفه‌های ارتباطات ثابت و لزوم سرمایه‌گذاری بخشی از این درآمد در زیرساخت‌های مخابراتی، گفت: در رابطه با شرکت مخابرات ایران غیر از ارتباطات ثابتی که در اختیار مردم قرار می دهد، این شرکت قرار است به شرکت های ارائه دهنده فیبر هم اضافه شود. شرکت مخابرات ارائه دهنده خدمات انتقال به باقی اپراتورها هم است و این اپراتورها به مخابرات وابسته هستند.

وی ادامه داد: تعهدی که از شرکت مخابرات گرفته ایم این بوده است که یک سوم مبلغی که از افزایش تعرفه به دست آورده را صرف توسعه لایه دسترسی مبتنی بر فیبر کند. مقرر شده تا 500 هزار مورد در سال را تحت پوشش ارتباطات قرار دهد؛ یعنی با فیبر ارتباطات منازل را پوشش دهد و باید یک سوم درآمد صرف شبکه انتقال کند و یک سوم دیگر را صرف مشکلات درونی شرکت اعم از بازنشسته و شاغل کند.

همراهی شرکت مخابرات ایران با سایر اپراتورها به‌منظور سرعت یافتن توسعه طرح فیبرنوری در کشور

وزیر ارتباطات تاکید کرد: دو بخش اول تبدیل به الحاقیه پروانه این شرکت شده است و ملزم به انجام این کار است و قول داده اند مخصوصا طی شش ماه اول سال 1402، مشکلات استان های بحرانی در حوزه شبکه انتقال را رفع کنند و در سازمان تنظیم مقررات نیز همکاران این بحث را رصد و پایش می کنند.

در همین راستا، مهندس مجید سلطانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون سهم شرکت مخابرات ایران در اجرای پروژه فیبرنوری و میزان تحقق اهداف توسعه‌ای این پروژه، گفت: شرکت مخابرات ایران توسعه یافته است و 180 هزار کیلومتر فیبرنوری از مراکز استان تا روستاها در اختیار دارد. زیرساخت‌های ما جزو استانداردترین زیرساخت‌ها در دنیاست و طی این 50 سال استاندارد بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: ما به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور، خود را در توسعه متعهد می‌دانیم؛ این تعهد، برای همه ارکان شرکت از هیات مدیره تا سهامدار است.

سلطانی خاطرنشان کرد: هر شرکتی زمانی که توسعه را در دستور کار خود قرار می دهد، باید آن را با یک مدل اقتصادی تکمیل کند. اگر در هر شرکتی مدل اقتصادی و کسب و کار درست تدوین نشود، ممکن است توسعه انجام شود، ولی شرکت در آینده بر روی یک پا نمی‌ایستد و زیان‌ده می شود در نتیجه تبعات آن به مردم بر می گردد.

وی، اظهار کرد: ما به عنوان مدیران شرکت مخابرات همواره سعی می کنیم مدلی که انتخاب می کنیم به گونه ای باشد که هم توسعه داشته باشد و هم شرکت در آینده دچار بحران نشود. با توجه به تکانه های شدید اقتصادی و افزایش نرخ ارز، این امر در موضوع شرکت، توسعه و بازگشت سرمایه تاثیرگذار است.

سلطانی به خبرنگار سیتنا، گفت: صنعت ارتباطات کشور، شکننده و حساس است و باید با تدبیر و درایت پیش رفت و اگر تصمیمی بگیریم که آینده را در نظر نگیریم، شرکت با مشکل مواجه می‌شود.

وی، تصریح کرد: تاکید می کنم که ما شرکت بورسی هستیم و در بازار سرمایه حضور داریم، سهامدار عدالت و حقیقی داریم و باید این موارد را در نظر بگیریم و از طرفی دیگر مردم و نیاز مردم را داریم که باید تمام این موارد را مدنظر قرار دهیم. اگر خدایی نکرده تنها به یک جنبه فقط توجه کنیم، ممکن است شرکت در آینده با مشکل مواجه شود و این موضوع برای توسعه و زیرساخت کشور مناسب نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: میزان سهم را سیاست‌گذاران و وزارت ارتباطات مشخص می کنند، اما ما در تمام کشور حضور داریم و توسعه شرکت مخابرات با هزینه کمتری صورت می‌گیرد چراکه داشته‌های قبلی داریم و سرعت و حجم این توسعه در شرکت مخابرات قابل مقایسه با باقی شرکت ها نیست.

همراهی شرکت مخابرات ایران با سایر اپراتورها به‌منظور سرعت یافتن توسعه طرح فیبرنوری در کشور

وی، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که برای توسعه طرح فیبرنوری در سال 1400 در نظر گرفتیم طرح نجما بود و طرح‌ها به بیش از 50 درصد استان ها ابلاغ شد و استان‌ها در حال کار هستند و اخبار این توسعه را شاهد هستیم.

سلطانی، گفت: از ابتدای سال 1401 هم کار را با هدف توسعه فیبرنوری و لایه دسترسی برای مردم پیش بردیم. برای 50 درصد باقیمانده که منتظر هیات مدیره هستند، صحبت کردیم که کار را بر اساس همین طرح پیش ببرند و منتظر نمانند تا هیات مدیره نیز حمایت کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: در سال جاری افتتاح پی در پی در لایه دسترسی در فیبرنوری را در تمام استان ها و شهرستان ها و مراکز صنعتی خواهیم داشت. برنامه ای هم برای هفته ارتباطات و افتتاح پروژه ها داریم و بیش از 4000 میلیارد تومان در بحث افتتاح خواهیم داشت. بحث توسعه را نیز در 1402 با سرعت دو برابری خواهیم داشت.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-04-14 22:53

افزودن دیدگاه جدید