کد مطلب: 

278889

خالی شدن حساب بانکی برای دریافت 20 گیگ اینترنت رایگان

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار تبلیغات جعلی ارائه اینترنت رایگان به مناسبت نوروز، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
خالی شدن حساب بانکی برای دریافت 20 گیگ اینترنت رایگان

به گزارش سیتنا، سرهنگ مرتضوی در این خصوص گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف دریافت اینترنت هدیه نوروز مبلغ 150 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای دریافت اینترنت 20 گیگابایتی هدیه نوروز در یک کانال تبلیغاتی عضو و مبلغ 20 هزار ریال جهت شرکت در قرعه کشی به صورت اینترنتی پرداخت کردم، سپس متوجه شدم علاوه بر این که هدیه ای دریافت نکردم، کل موجودی حسابم که 150 میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

سرهنگ مرتضوی گفت: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان قیمت و ...  می فروشند که بیشتر این لینک ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می دهند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-03-30 10:41

افزودن دیدگاه جدید