کد مطلب: 

278868

سندیکای صنعت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات: جبران عقب ماندگی شبکه دسترسی پهن باند نوری و توجه ویژه به شبکه تجمیع ضروری است

در نامه سندیکای صنعت مخابرات ایران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم دسترسی آسان و پرسرعت فعالان فاوا به پایگاه های فنی بین‌المللی، جبران عقب ماندگی طرح شبکه دسترسی پهن باند نوری، توجه ویژه به شبکه تجمیع، تعریف مناسب مدل معاملات به‌صورت برد-برد- برد (کارفرما- پیمانکار- منافع ملی) و نظارت شخص وزیر بر پرداخت بدهی‌های معوقه شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی تاکید شده است.
سندیکای صنعت مخابرات خطاب به وزیر ارتباطات: جبران عقب ماندگی شبکه دسترسی پهن باند نوری و توجه ویژه به شبکه تجمیع ضروری است

به گزارش سیتنا، سندیکای صنعت مخابرات ایران با ارسال نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوروز، ماه مبارک رمضان و آنچه که به روایت گزارش وزارتخانه انجام شده را به ایشان و کارکنان تلاشگر این وزارتخانه تبریک گفته است.

در این نامه به همراهی تنگاتنگ سندیکا با وزارت متبوع اشاره و ابراز امیدواری شده که در سال جدید هم تداوم داشته باشد.

در بخشی از نامه به دستاوردهای خوب اعضای سندیکا در حوزه های تحقیق و توسعه، تولید و بومی سازی تجهیزات پرداخته شده که امید به افزایش سهم تجهیزات بومی را در شبکه های فاوا افزایش می دهد.  

 همین‌طور سندیکا در این نامه همانند هر سال چند نکته کلیدی را به بالاترین مسئول فاوا خاطرنشان نموده است که خلاصه آن به شرح ذیل است:

۱- دسترسی آسان و پرسرعت به پایگاه های فنی و علمی بین المللی برای مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه فاوا برای بروز رسانی فناوری های داخلی الزامی است.

۲- برای جبران عقب ماندگی طرح شبکه دسترسی پهن باند نوری باید چاره اندیشی شود و به‌موازات آن به فناوری دسترسی پهن باند ثابت رادیویی که در بومی سازی تجهیزات آن نیز موفقیت های خوبی حاصل شده، عنایت شود.

۳- به همان اندازه که به بخش های هسته و دسترسی شبکه پرداخته می‌شود باید به شبکه تجمیع هم توجه شود تا به گلوگاه توسعه تبدیل نشود.

۴- مدل معاملات با عاقبت اندیشی، تعاریف متناسب با شرایط فعلی کشور و کاهش ریسک برای تمام ذینفعان و به‌صورت برد-برد- برد (کارفرما- پیمانکار- منافع ملی) اصلاح شود.

در انتها نیز از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست شده که شخصا بر پرداخت بدهی های معوقه شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های تولیدی و خدمات فنی مهندسی نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-03-29 17:05

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
لطفا بفرمایند از سال 71 به بعد کداام آمار وزارت فناوری ارتباطات در رابطه با توسعه امورات مخابراتی صحیح بوده که انتظار دارند امار دولت دوازدهم صحیح باشد . تا آنجا که من شاهد بوده و مرتبا تذکر داده ام و هرگز اعتنا نشده از دوره سوم وزارت آقای غرضی آب بستن به آمار شروع شد . جناب غرضی توجهی به گزارشات نداشتند و میگفتند اینگونه تخلفات ناچیز و طبیعی است وقت نگذارید و به توسعه بچسبید و.... این موجب شد تا برخی مدیران برای چاپلوسی و خود نمایی بخشی از گزارش های موفقیت را دستکاری و بزرگ نمایی کنند و در سال اخر وزارت ایشان این مشکل بیشتر مشهود بود و افتتاح های تکراری گزارش های دایری تلفن کاذب و .... با انتصاب جناب دکتر عارف و تاکید ایشان به اینکه : من به گذشته کاری ندارم ولی از این به بعد تکرار نشود تا حدودی آمار تفلبی کاهش یافت ولی در دوره دکتر معتمدی دوبار شتاب گرفت و در دوره دکتر سلیمانی ایشان در پاسخ به گزارش من در جمع اعضای هیات مدیره و مدیران استان ها گفت اگز این آمار برای گزفتن امکانات از سایر نهاد ها باشد اشکالی ندارد ولی نباید برای فریب ستاد من باشد . با این توصیف دیگر اوضاع بد و بدتر شد و به عبارتی مجوزی شد تا دیگر آب بستن به آمار تبدیل شود به آمار ریختن در آب رودخانه و انچه اکنون باقی ماند ه بد آموزی های همان دوران است و ناگفته نماند که با همین آمار های جعلی در مخابرات ترکسل را آنگونه کردند و بعد امتیاز ایرانسل را وبعد به زمین کوبیدن رایتل وبعد با همان دستکاری امار اموال سهام مخابرات دستکاری و با قیمت گذاری کاذب و ناچیز سهام را بلوکی بلعیدند و ..... .......... این بیماری در سازمان ریشه دوانیده و فعلا هم رواج دارد. خیلی هم ارتباطی به شماره دولت و یا جناح خاصی نداشته و فرصت طلبان برای غارت بیت المال با هر لباس و جناحی در هر سه قوه اجرائی و نظارتی و قضائی با تسلط کامل امورات میگذرانند و بقیه سرکار تشریف دارند و فاقد اراده ای هستند که بتوانند با این بیماری برخورد و یا بفکر درمان آن باشند.
ارسال شده توسط Anonymous در 10 فروردين 02 - 00:50

افزودن دیدگاه جدید