کد مطلب: 

278852

وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: آمارهای دولت دوازدهم در توسعه ارتباطات روستایی، با واقعیت متفاوت بود

اگرچه مدیران وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم ادعای اتصال بیش از 90 درصدی روستاها به اینترنت پرسرعت را داشتند، اما وزیر ارتباطات دولت سیزدهم به سیتنا می‌گوید که آمارهای دولت دوازدهم در توسعه ارتباطات روستایی، با واقعیت متفاوت بود و تازه با اتصال بیش از 3200 روستای جدید بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی، به آمار 90 درصدی توسعه ارتباطات روستایی رسیده‌ایم.
وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: آمارهای دولت دوازدهم در توسعه ارتباطات روستایی، با واقعیت متفاوت بود

دکتر عیسی زارع پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون میزان توسعه ارتباطات روستایی در دولت سیزدهم و دلیل اختلاف آمار این توسعه در دولت فعلی و دولت گذشته، توضیح داد: یکی از کارهای خوبی که در دولت گذشته انجام شد، توسعه ارتباطات روستایی بود، اما آمارهایی که ارائه می‌شد با واقعیت، متفاوت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به عنوان مثال، یکی از استان‌ها قرار بود جشن 100 درصدی در توسعه ارتباطات روستایی بگیرند که برخی نماینده‌ها مخالفت کردند؛ چراکه آمار ارائه شده 90 درصد بود، اما آمار واقعی 80 درصد بود.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما در این مدت با راه اندازی بیش از 3200 روستای جدید بالای 20 خانوار تازه به 90 درصد توسعه ارتباطات روستایی رسیده‌ایم. این درصدهای باقیمانده جزو روستاهای سخت و صعب العبور هستند و تامین شبکه انتقال برای آنها کار سختی است، باید به شکل بی سیم چند دکل واسط راه اندازی کنیم تا به این روستاها اینترنت برسانیم و علیرغم تمام این مشکلات همکاران بنده شبانه روزی مشغول هستند که به وعده ما که در سال 1402 هیچ روستای بالای 20 خانواری بدون اینترنت در کشور وجود نداشته باشد، برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز امیدواری پیرامون تحقق وعده اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ارتباطی تا پایان سال 1402، خاطرنشان کرد که البته قرار است این اتفاق تا شهریورماه اتفاق بیافتد و تلاش ما هم این است که این وعده تا پایان شهریورماه 1402 محقق شود.

گفتنی است؛ ایرج روحی، مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات در مناطق روستایی هم پیش‌تر تاکید کرده بود که دولت سیزدهم پوشش ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار را در اتصال 81 درصدی از دولت قبلی تحویل گرفت و آن را تا آواخر سال 1401 به 91 درصد رساند؛ این در حالی است که مهرداد ترابیان، مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم در آخرین اظهارات خود ادعای اتصال بیش از 90 درصدی روستاها به اینترنت پرسرعت را داشت.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 1
2023-03-29 09:51

افزودن دیدگاه جدید